Ahad, Julai 31, 2011

GANGGUAN ON SALE NOW

Klik untuk besarkan
Hampir setahun kita tunggu buku ini keluar.

Harga buku RM15 + Shipping RM5 = RM20.
Pesan buku dgn hubungi penulis:

1. kumprinxATgmail.com,
2. miszazieATgmail.com,
3. nashiqahATgmail.com,
4. fikri.mistiATgmail.com,
5. msay_5ATyahoo.com,
6. akulerdonATgmail.com,
7. rahiminidrisAThotmail.com,
8. gua.kringetATgmail.com,
9. kusyihirdanATgmail.com

10. tokrimauATgmail.com (Stock Available but Fast Selling) SOLD OUT


Assalamualaikum,


Transaksi Jualbeli Buku Gangguan dengan Tok.
Transfer/Deposit RM20 ke
Bank: akaun Saving CIMB.
No Akaun: 0104 0059596 526
Nama: Ghazali Bunari (Agen Tok)
E-mel Notification:tokrimauATgmailDOTcom
Tel: 012-7367772


Selepas transaksi berjaya, sila e-mel dgn tajuk: SAYA DAH BAYAR GANGGUAN
a) tarikh dan butir transaksi (tarikh, masa, lokasi etc.)
b) nama penuh, telefon dan alamat penuh untuk saya pos Gangguan.


Kadang2 duit masuk tapi saya tak terima e-mel. Tok tak tahu nak pos ke mana buku tu.


Terimakasih kerana menyokong Gangguan.

PS
Ada orang deposit duit ke bank tapi takde bagitau alamat. Kira sedekah ke ni?


Rabu, Julai 27, 2011

EUTHANASIA SIPUT SEDUT


Aku tak makan siput sedut. Tapi dulu, masa kecik-kecik memang pantang jumpa. Suka sangat.

Nama sainsnya adalah cerithidea obtusa. Nama kampung dia, siput sedut atau juga dikenali sebagai belitung, siput mata merah merupakan sejenis kerang-kerangan siput air tawar yang boleh dimakan dan banyak dijual di pasar, terutama pasar tani. Memang sedap kalau masak lemak.

Suatu hari abah bawa balik siput sedut segar. Hidup lagi. Dia merayap-rayap dalam mangkuk. Comel sangat.

Untuk masak, siput itu perlu dimasukkan dalam air panas menggelegak. Kasihan. Tak sampai hati nak nengok. Terus aku berhenti makan. Sampai sekarang ni.

Tak baik menyiksa binatang dengan api atau air panas. Kalau masukkan dia dalam peti ais kat tempat beku tu mungkin lebih berperikemanusiaan. Biar dia mati hipotermia.

Kalau aku boleh berhenti hisap rokok, macam aku berhenti makan siput kan bagus. Padahal hari hari aku siksa tembakau tu dengan api. Alahai!

ps.
Lama tak blogging. Menulis pun macam menari tak ikut rentak.

Selasa, Julai 12, 2011

KUTU


Nett: Tumpang tanya. Kenapa digondolkan kepala Afimon?

Gua: Cikgu dia kata rambut dia ada kutu. Cikgu dia dah sikatkan dan dapat banyak mak kutu. Masih banyak telur kutu atas rambut dia.

Nett: Lantas?

Gua: Botakkan je senang.

Nett: Tumpang tanya lagi.

Gua: Apa dia?

Nett: Tok pun botak sebab rambut Tok banyak kutu ya?

Gua: Cheh!


Isnin, Julai 04, 2011

GREAT BALL OF FIRE


Gua tengah layan NBA kat mamak, tiba-tiba Man Lipas dan Usop Libas datang duduk meja gua.

"Lu main bola team mana sekarang?" gua.
"Lutut dah buruk tak boleh main lagi. Gua main golf je sekarang," jawab Man Lipas sambil mencucuh rokok.

Dulu Man Lipas ni memang macam lipas kudung gelecek bola. Lepas kena tebas kaki dia, terus dia slow.

"Lu pulak? Main takraw lagi?" gua.
"Gua lama dah pencen takraw. Perut dah boroi, tak boleh nak terbang lagi," jawab Usop Libas sambil mengupas kulit pisang montel yang mamak letak atas meja.

Dulu, kalau Usop Libas lipat bola macam peluru perginya. Macam nak retak court dibuatnya.

"Ini kami baru main golf la ni," kata Usop Libas lagi.

"Bola golf tu kecik," kata Man Lipas, "Semakin kita tua, semakin kecik bola yang kita main."

Man Lipas. Berdekah-dekah Man Lipas dan Usop Libas ketawa.

Gua pun sambung, "Gua masih main basketball. Bola paling besar dalam keluarga bola."

Usop Lipas sambung, "Lu ingat lu tak tua-tua? Ha ha ha!"

Malam tu gua belanja Man Lipas dan Usop Libas teh tarik dan capati.

BLOGGER PUN RINDU KAT GUA

Blogger Bot hantar email kat gua sebab lama tak update.

Blogger Support no-reply@blogger.com to me. 9:56 AM (1 hour ago)

Hi there,

Your blog, http://tokrimau.blogspot.com/ , is associated with the Google Account username tokrimau AT gmail DOT com . Please use this Google Account username to log in to Blogger and access your blog.

If you've forgotten your password, you can reset it by clicking this link: (*hide)

Cerita Berkaitan

Blog Widget by LinkWithin