Selasa, Mac 07, 2023

058 DEGIL

Gagal merancang, merancamg kegagalan. Ceritanya, kami 20 penunggang MTB ambil masa 2 bulan merancang bikecamp ke Taman Negara.

Petualangan ini 50km ride dari Kampung Kahang ke hutan Lemako. 3D2N. Epic gila!

Bagaimana kalau ada kecemasan dalam hutan? Kita tempah emergency 4WD. 

Bagaimana kalau 4WD itu yang sangkut? Kita tambah RM25/pax untuk tempah 4WD kedua untuk tarik 4WD pertama.

Video petualangan ini bakal sedap! 

Dalam whatsapp group kami siap buat countdown setiap hari. 30 hari lagi. 29, 28…

7 hari lagi tapi aku mesti ke Thai untuk satu majlis. Tidak mengapa, aku pendekkan jerayawara Thai itu.

2 hari lagi… Zas! Mendung gelap berarak. Langit kelabu terbuka dan hujan turun dengan lebatnya.

Beberapa jalan di Johor dinaiki air. 

Bagaimana dengan plan B? Jalan alternatif juga putus. 

Plan C? Lokasi dituju tenggelam. Kampung orang asli berdekatan pun nampak bumbung sahaja.

Projek Lemako terpaksa dibatalkan. Kami semua hampa.

Degil, untuk mengubat kecewa, kami berlima memandu ke Pantai Penggerang untuk berkhemah di sana. 

Matahari tidak kelihatan tetapi tidak hujan. Kami pun bertindak. Sebenarnya, tuan tanah perkhemahan sudah batalkan semua tempahan kerana musim hujan tapi simpatikan kami yang datang walk in, dia benarkan juga kami dirikan khemah.

Siap pasang khemah, hujan turun menderu. Fly aku sudah habis lapis waterproofing rupanya. Air menitik-nitik bocor. 


Soekarno membonceng Fatmawati dengan sepeda ontel.




Tiada ulasan:

COSTOCHONDRITIS

 Masa aku sudah sampai. Mungkin malaikat maut sudah memberi salam.  Saat aku mengalami sakit dada, fikiran aku langsung melayang pada serang...