Sabtu, April 23, 2005

Selipar Jepun

Semua orang pakai kasut lawa untuk makan tengahari di Restoran Tupai-tupai, kecuali aku. Aku pakai selipar jepun berwarna oren.

Kawan-kawan aku terkial-kial buka kasut dan stokin untuk naik ke ruang makan pelantar. Di pelantar ini pengunjung makan berkaki ayam duduk bersila. Kusyen disediakan pada mereka yang rasa kematu punggung atau saja nak merasa pengalaman duduk atas kusyen macam pengantin nak akad nikah.

Kami di sana dari jam 2.00 pm hingga 6.30 pm. Bergelas-gelas minuman berkumpul atas meja. Bila pundi penuh, mereka meluru ke tandas. Selipar siapakah yang mereka pakai secara bergilir-gilir untuk ke tandas? Selipar aku juga. Berjasa sungguh selipar aku itu.

Tiada ulasan:

COSTOCHONDRITIS

 Masa aku sudah sampai. Mungkin malaikat maut sudah memberi salam.  Saat aku mengalami sakit dada, fikiran aku langsung melayang pada serang...