Khamis, Mei 17, 2012

LAGU TIGA KUPANG



Lirik Lagu Tiga Kupang -A.Romzi & The Hooks

Lagu tiga kupang
Saku penuh padi
Enam ekor burung
Masuk dalam kuali
Bila sudah masak
Burung nyanyi saja
Tentu sedap makan
Beri pada raja


Korus
Raja dalam rumah
Buat kira-kira
Suri dalam dapur
Makan roti gula hey !
Dayang tepi kolam
Mahu jemur tepung
Datang burung hitam
Pagut batang hidung
Hidung… hidung… hidung



Sing a song of sixpence




Sing a song of sixpence,
A pocket full of rye.
Four and twenty blackbirds,
 Baked in a pie.
When the pie was opened,
The birds began to sing;
Wasn't that a dainty dish,
To set before the king?
The king was in his counting house,
 Counting out his money;
The queen was in the parlour,
Eating bread and honey.
The maid was in the garden,
Hanging out the clothes;
 When down came a blackbird
And pecked off her nose.

SHORT FILMS OVERDOSED



MASKARA GEYLANG SHORT FILMS
8pm. 26 May 2012, Rumah Pena, Kuala Lumpur
Free Entrance

1. KITCHEN QUARTET
Nicole Midori Woodford | Mandarin & English | 21 mins | Singapore

2. HOTEL 66 (CURATOR'S PICK)Anthony Chen | Chinese Dialect (Cantonese) | 15 mins | Singapore & United Kingdom

3. MASALA MAMA
Michael Kam | Tamil, Hokkien & English | 9 mins | Singapore

4. PROMISES IN DECEMBER
Elgin Ho | English, Mandarin & Bahasa Indonesia | 17 mins | Singapore

5. NATIONAL DAY He Shuming | Mandarin, Chinese Dialect (Hainanese) & English | 19 mins | Singapore

6. PLATFORM 1932
Nawwar Syahirah | English | 23 mins | Singapore

7. CHILDREN OF ABRAHAM (BANI IBRAHIM)
Raihan Harun | English | 15mins | Australia & Singapore
 

Details HERE

.............

TAYANGAN FILEM PENDEK HARI BELIA NEGARA

menara KBS, Precint 4 Putrajaya

24/5/2012 – khamis (8-11malam)

1. Kontradiksi (10 Minit Teaser)
-Aloy Paradoks & Nazri M. Annuar

2. Kopi 3 Rasa
-Nazri M. Annuar

3. Eskep
-Fasyali Fadzli

4. Mimpi Iman
-Aliff Ihsan Rahman

5. Pemburu Buaya Darat
-Tok Rimau

6. Kotak
-Ariff Zulkarnain

7. Jiwa Suci
-Dean Sham

8. Kasturi
-Ridhwan Saidi

9. Tikam
-Razaisyam Rashid


25/5/2012- sabtu (8-11malam)

1. Apa Khabar Surat Khabar
-Aliff Ihsan Rahman

2. Khilaf
-Kamarul Arifin Zazali

3. Pagar
-FikriKacak

4. Sidji (satu)
-Zulhilmi Zahir

5. Nesan Tak Terukir
-Muz Amer

6. Risalah Untuk Cinta
-Ashroff Nor Shaid

7. Epal Hijau di Luar Pagar
-Syahrul Fitri Musa

8. PILY
-Faliq Shariff

9. Adiwira
-Peikin Ibrahim

Sabtu, Mei 05, 2012

HIDUNG BERDARAH

Hidung Aku Sudah Bengkok. Patah?


Hidung aku bengkak macam hidung Jackie Chan. Ini semua pasal bola keranjang.

Bola yang dibaling tidak masuk dalam keranjang. Ia kena gelung besi dan melantun keluar. Aku fokus kepada hala tuju bola. Aku melenting ke udara. Bayu pun melenting ke udara. Kami berebut bola di udara.

Bila kaki aku mendarat ke gelanggang, siku Bayu mendarat pantas menikam batang hidung aku. Tepat.

Aku rasa macam nak pitam. Darah mula menitik-nitik keluar dari lubang hidung. Menjejeh-jejeh atas simen. Permainan dihentikan.

Aku biarkan darah itu terus mengalir keluar. Seorang kawan datang bawa sekotak tisu. Mmm mana dia dapat tisu sekotak ni? Dari beg sukan dia? Misteri nusantara betul.

Man Gabak yang tadinya asyik memerhati diluar, datang dekat. Aku ingat nak bagi bantuan kecemasan, rupanya dia nak snap gambar dengan telefonnya. Kilk! Klik! Klik!

Man Gabak: Sakit? Macam mana boleh berdarah hidung ni?

Aku: Tak sakit. Sedap. Aku tengok awek seksi lalu, terus memancut darah.

Lama kelamaan darah berhenti mengalir. Bayu minta maaf. Aku kata tidak mengapa. Bukan sengaja pun. Sebenarnya Bayu dan aku dalam satu team. Kami terlalu tumpu kepada bola, tidak perasan dengan siapa kami berebut.

Aku rasa ambil dua tiga hari juga untuk hidung Jackie Chan ni surut.

Jumaat, Mei 04, 2012

SENTAP

Orang asing datang dan sembelih engkau. Biasalah.

Tetapi. Jika yang datang sembelih engkau adalah orang yang rapat dengan engkau. Sayang dengan engkau. Lain.

Rasa dia lain sikit bro.

Sakit dia bukan kat leher. Sakit dia bukan kat darah yang memancut keluar itu. Bukan di jantung yang habis darah nak pam. Bukan pada paru-paru yang sudah tiada udara nak sedut.

Bukan. Sakit dia kat hati.

Bukan hati fizikal. Hati yang tidak nampak.

Engkau pun mati. Lantas, datang seeokor kucing hitam dan langkah mayat engkau.

Jika engkau hidup semula selepas mati kena pancung. Kau bukan cari dia untuk balas dendam. Kau akan cari dia untuk jawapan. Kenapa? Kenapa sampai hati?


Rabu, Mei 02, 2012

WISHLIST: THINKING OUT LOUD

+-Minutes for gedebak gedebuk

Local
0:10 Pemburu Buaya Darat (Tok Rimau | @tokrimau )
0.07 Skodeng: Kebenaran Yang Nakal (Produksi Enjit Semut | @FasyaliFadzly)
0.10 My Perfect Ana (Nazri V @NazriVovinski) 
0.10 Tikam (Razaisyam Rashid | @Razaisyam )
0:09 My father and my celluloid Daven R tekan next 10:32
0.10 Melayu 106 - Mamat Khalid
0:10
0.10

Foreign
0.10 ? Benting - Ahmad Hasan Yuniardi
0.11 Ikan Langka - Basil Mironer
0.10 The Forest Spirits - Ting Szu Kiong
0:17 Lost Sole - Sanif Olek

Trilogy
0:10 Hangus (Dean Sham)
0:23 Kerajaan laut Dean Sham (Dean Sham) 
0.30 Bumbung Aku Lantai Orang (Dean Sham) 

Cerita Berkaitan

Blog Widget by LinkWithin