Isnin, November 14, 2011

BAKAT BOLA KERANJANG


Sedang gua jalan-jalan di Sunway Piramid, sebuah kompleks membeli belah yang bekonsepkan kubur Firaun,  tiba-tiba gua ternampak sebuah kedai mempamerkan jersey putih Team Shohoku nombor 10 milik Hanamichi Sakuragi. Harga RM80. Terus gua sambar tanpa banyak bicara. Gua memang pembeli kurang bijak. Beli ikut hati.

Gua memang minat habis manga Slamdunk (Pembolos Bola Keranjang). Gua ada satu set lengkap komik dia. Gua memang boleh rasa watak utama, Hanamichi Sakuragi, kerana gua pun asal lemah dan kena berlatih asas bola keranjang untuk main sampai tahap sekarang. Itu pun banyak lagi yang gua kena belajar.

Gua tengok ramai dengan bangganya pakai jersey pemain ternama Manchester walaupun main bola pun tidak. Gua tak boleh. Kalau gua pakai jersey Kobe dari Team Lakers atau Jordan dari Team Bulls, gua rasa tidak serasi sebab gua tidak handal macam mereka. Gua tidak layak. Itu bukan gua.



Hanamichi Sakuragi ini lain. Dia berlagak tapi semangat membara sebagai bakat pembolos bola keranjang. Ada sikit macam gua. Ha! Ha! Ha! Gua main dalam gelanggang pun lincah. Asyik menang je. Kawan-kawan panggil gua Sakuragi sekarang. Kalau gua ada rambut, gua dah dye merah. Ha! Ha! Ha!

Seminggu kemudian, gua terjumpa di Internet, jersey Shohoku yang sama dengan harga RM50 sahaja. Tidak guna! Gua terasa tertipu. Gua rugi RM30.

Untuk mengurangkan kerugian, gua sambar jersey Shohoku warna merah pula dari Internet. Kita jumlahkan dua helai jersey itu, RM130. Purata sehelai, RM65. Jadi gua rugi RM15 sahaja.

Bijak tak gua?


10 ulasan:

.:HalogAmora:. berkata...

ooo minat basketball.

bujal X berkata...

bijak~~

jersi team sannoh ada?

MR . ORLANDO AHMAD berkata...

mantap...

Adzrah berkata...

Tok... bijak menghabiskan duit nampaknya. Hehe, peace y'all!

sayaz berkata...

sakuragi oh sakuragi..

lavender harum wangi berkata...

smart tok smart . apsal tak upload sekali pic dengan jersi kaler merah . merah lagi mengancam ye dak ? huehue

BuRuuj berkata...

sesuatu yg boleh digunakan tak dikira membazir tok. kalau nk dikira, kos membasuh itu lagi mahal daripada kos membeli.

sy jeles dgn tok yg masih aktis bersukan.huhu...sy dh lame tak bersukan. waaa~~~

rose berkata...

bijak tok bijak.....nampak muda 10thn pakai jersi tu...:)

Pert Doherty berkata...

sebijik jugek atok

nizamsani berkata...

lumur je kepala dengan inai.

Cerita Berkaitan

Blog Widget by LinkWithin