Isnin, April 29, 2013

PEMANDUPELENCONG2

Sinopsis:
 Pemandu Pelencong dapat tawaran untuk membawa sekumpulan pelancong untuk hiking dalam hutan. Maka Pemandu Pelencong pun bertemu mereka dan membawa mereka masuk hutan. Sepanjang perjalanan, Pemandu Pelencong memberi taklimat tentang petua2 berada dalam hutan. Sepasang mata mengekori mereka, memerhati gerak geri mereka. Jeng, jeng, jeng.

Tarikh Produksi: 1 Mei 2013
Lokasi: Gunung Arong, Tg. Resang, Mersing
Pendaftaran Masuk RM150 dibayar oleh Cakarama Pictures

7:00 Pagi Keluar dari Johor Bahru
8:30 Pagi Sarapan di RnR simpang tiga Felda Tenggaroh-Mersing-Kota Tinggi
10:00 Pagi Kaki Gunung Arong. Shooting dan hiking bermula
01:00 Tgh Makan tengahari di puncak
04.00 Ptg Berangkat Pulang
7:00 Mlm Sampai Rumah

Cast/Crew

  1. Tok Rimau : Pengarah
  2. Kak Tin & Monmons : Pembantu Pengarah
  3. Cabi : Go Pro Cam
  4. Minah
  5. Aman
  6. Afiza
  7. Mijer
  8. Difah
  9. Yen : DSLR Camera
  10. Ted : Pengurusan Lokasi
  11. Tipah
*Pelakon-pelakon akan ditentukan kemudian.


Cadangan Kereta
Tok Rimau, Kak Tin, Monmons
Cabi, Minah, Yen
Mijer, Dipah, Aman, Afiza
Ted, Tipah

Pekakas Persediaan

Isnin, April 22, 2013

MISI MENCARI BIGFOOT GUNUNG PANTI (457m) , KOTA TINGGI 21 April 2013

Cakap pun tak guna. Layan video ni.
 

 Saya sebagai pengarah video ini begitu berbangga dengan hos siri ini. Lakonan tercungap-cungap dia nampak real. Boleh menang award ni.

Jumaat, April 19, 2013

ADIDAS MISTERFLY

Beli kasut lagi. Dah macam pompuan dah. Asyik beli kasut. Tapi kasut basketball aku dah bocor. Masa untuk beli baru.

Model-model baru harga RM200 ke atas. Aduhai! Angkat model lama, 2011-12, Adidas Tim Duncan's Misterfly.

Semoga beri perlindungan maksima. Harga sale RM139. Kotak free pun tak dapat. Terus masuk plastik. Kasut ni longgok kat Al-Ikhsan Tmn U. Semua saiz 8.5 US. Memang saiz aku.


Rabu, April 17, 2013

PELARI DENAI

Nike Lunarfly 3 Trail

Kamera Radar Polis kata Lebih 120 km/j
Aku minat basketball tapi bila senja menjelang, sukan yang bersaing-saing tenaga ni nampaknya terlalu mencabar. Aku tak lincah melenting macam budak-budak lagi. Kena cari hobi baru.

Nak beli basikal gunung macam yuppies tak berapa nak mampu. Aku ambil keputusan untuk menceburi bidang berlari-lari anak. Rasa muda sebab berlari-lari anak. Sukan berlari-lari bapak, itu tua. Apa pun, untuk tidak ikut aliran perdana sangat, aku pilih berlari anak atas denai. Hobi pun mesti indie atau mandiri. Tak main la lari atas aspalt atau balapan. Tak petualangan langsung.

Alat yang perlu untuk sukan ini adalah kasut yang baik. Jadi aku labur dalam RM200 tangkap Nike Lunarfly 3 Trail. Memang direka khas untuk larian denai. Tapi, aku pun tak yakin sangat dengan kasut ni. Tengok gaya macam senang pecah. Aku ni lasak. Lihat foto bahan bukti. Betapa lajunya aku lari sampai kamera pun tak dapat nak tangkap imej aku. Hampir kelajuan cahaya la tu.





Selasa, April 16, 2013

LAB REPORT

Haemoglobin- merah  16.1 g/dl [13-18]
Platelet count- Kuning  262 [150-450]
White blood cell count - Putih 8.2 [4.3-10.5]
Neutrophil 52.2 % [40-75]
Lymphocyte 34.3% [20-45]
Eosinophil 3.6% [0-6%]
Monocte 9% [1-11]
Basophil 1.0% [0-2]

Glucose - Diabetis 4.5 [3.9-6.1]
Uric Acid- Gout405 [202-434]

Creatinine -Buah Pinggang 100 [51-115]
Urea -Buah Pinggang  4.6 [2.0-6.8]

Total Cholestrol 3.9 [<5.2]
Bad Triglycerides 1.10 [<1.7]
Good HDL Cholestrol 1.3 [ >1.1]
Bad LDL Cholestrol 2.1 [<2.6]

Alpha-fetoprotein ,  2.8 [<15.0]
Prostate Specific Antigen (PSA), total 1.06 [<2.5]
CEA - Usus/colon 0.5 [<3.0]
CA- pancreas 19-9 5.3 [<37.0]

Specific gravity urine 1.025 [1.002-1.028]
pH Urine 6.5 [4.8-7.5]

Protein Urine -Negative
Glucose Urine -Negative
Ketone Urine -Negative
Bilirubin screen Urine -Negative
Urobilinogen screen Urine -Normal
Nitrite Urine -Negative
WBC Urine 10 [0-3]
RBC, Urine (blood in urine) 10 [0-3]
Epithelial cell Urine - Nil
Bacteria Urine - Nil
Yeast Cell Urine - Nil

Isnin, April 01, 2013

JANGAN TEGAK SANGAT


Faedah-faedah Harlem Shake adalah:
  1. Merapatkan silaturahim.
  2. Menyegarkan jasmani dengan gerakan badan.
  3. Mengasah kreativiti dengan mencuba kelainan dalam persamaan.
  4. Menyakitkan hati mat belia 4B.

Tujuan Panggong Punggok adalah mengalakkan pembikinan video indie. Dan lahirlah video Harlem Shake Panggong Punggok. Akan datang kami buat video senonoh sikit.

Perbincangan tentang filem dan hubungannya dengan masyarakat juga semakin menyerlah. Ini petikan debat yang menjurus ke "Apa itu KKS? Kawan Karib Selamanya atau Kelab Kelahi Selatan
JUmpa lagi di Panggong Punggok 27 April 2013.

Cerita Berkaitan

Blog Widget by LinkWithin