Rabu, April 17, 2013

PELARI DENAI

Nike Lunarfly 3 Trail

Kamera Radar Polis kata Lebih 120 km/j
Aku minat basketball tapi bila senja menjelang, sukan yang bersaing-saing tenaga ni nampaknya terlalu mencabar. Aku tak lincah melenting macam budak-budak lagi. Kena cari hobi baru.

Nak beli basikal gunung macam yuppies tak berapa nak mampu. Aku ambil keputusan untuk menceburi bidang berlari-lari anak. Rasa muda sebab berlari-lari anak. Sukan berlari-lari bapak, itu tua. Apa pun, untuk tidak ikut aliran perdana sangat, aku pilih berlari anak atas denai. Hobi pun mesti indie atau mandiri. Tak main la lari atas aspalt atau balapan. Tak petualangan langsung.

Alat yang perlu untuk sukan ini adalah kasut yang baik. Jadi aku labur dalam RM200 tangkap Nike Lunarfly 3 Trail. Memang direka khas untuk larian denai. Tapi, aku pun tak yakin sangat dengan kasut ni. Tengok gaya macam senang pecah. Aku ni lasak. Lihat foto bahan bukti. Betapa lajunya aku lari sampai kamera pun tak dapat nak tangkap imej aku. Hampir kelajuan cahaya la tu.





3 ulasan:

nazzriq berkata...

memang cepat baraila pakai naiki tu tok

Aku berkata...

Tok, kasut tu kalau nak selamat lari pakai tangan, jangan pakai kaki.....

Aku berkata...
Ulasan ini telah dialihkan keluar oleh pengarang.

Cerita Berkaitan

Blog Widget by LinkWithin