Ahad, Jun 19, 2005

SMS

Aku dapati Weblog Op menyiarkan interaksi SMS antara aku dan dia. Lalu aku meninggalkan komen:

Mulai ni hari, semua SMS aku adalah Hak Cipta Terpelihara. Sila bayar royalti untuk terbitkan nukilan SMS aku. Aku tak mahu jadi macam Ustaz Ali (1) . Sewenang-wenang akhbar cetak rompak hasil nukilan SMS beliau. :)

Kemudian aku mendapat pula amaran dari Elmaaniq melalui e-mel:

SMS saya amacam? berapa boleh dapat?

Baru aku teringat bahawa aku pernah juga menggunakan SMS orang lain sebagai sumber isi blog aku. Paku dulang paku serpih.

(1) Pada 2005 kecoh dalam akhbar tentang Ustaz Ali yang meninggalkan pesan SMS bahawa dia telah diculik oleh Mat Gian. Pun begitu, beberapa hari kemudian terbongkar rahsia sebenarnya dia lari ke Penang kerana terlalu tertekan dengan masalah. Bikin malu nama ustaz-ustaz lain dan mat gian seluruh Malaysia. Pun begitu, inilah kandungan SMS terpopular sehingga 2005. Ramalan Nostrimaus : Kedatangan teknologi 3G akan mendedahkan kita pada Mobile Video terpopular pula. Tunggu.

Tiada ulasan:

COSTOCHONDRITIS

 Masa aku sudah sampai. Mungkin malaikat maut sudah memberi salam.  Saat aku mengalami sakit dada, fikiran aku langsung melayang pada serang...