Rabu, Mac 30, 2011

DETIK DEFINITIF DUA JANTAN


Mael ni brader Pipiyapong. Salah seorang bekas persekutuan perajurit hardcore Lipis. Maka, brader Pipiyapong adalah brader gua juga. Sebab brader kepada kawan gua, adalah brader gua.

Tapi, gua rasa boleh kira dengan jari berapa kali gua jumpa Mael.   

Masa ke Maskara, gua masuk je rumah Pena, gua nampak Mael. Mael nampak gua.

Kami senyum lebar.

Kami salam. Salam biasa tapi erat jabatnya.
Kemudian kami salam brader-brader. Salam macam armwrestling. Genggam kuat-kuat.

Gua tengok Mael. Mael tengok gua. Face to face.

"Kita takde benda nak cakap kan?"
"Entah. Memang takde."

Kami tidak poser untuk berbual kecil seperti, "Setiap kali petang mesti hujan," atau "Jam tak perjalanan ke Kuala Lumpur?" We are too big for small talks. Too manly to be talky. Kami bukan perempuan. Kami tak mengumpat.

Kami senyum lebar. Kami sengih-sengih. Kemudian, masing-masing cari ruang lain untuk diisi. Banyak lagi ruang dalam Rumah Pena tu.

p.s.
Girls, Mael single lagi. Baik budi pekertinya tetapi seperti lelaki sejati lain, dia tunggu kena ngorat.

10 ulasan:

Zie berkata...

gigi dia cantik!!! kem salam ke dia..hehehe

Ismail Othman berkata...

peh. tok, tok, tok memang power. kehkehkeh.

Lady SharpShouter berkata...

rasa nak jugak mengorat, tp takut nnt kami tak ada benda nk ckp.hehe :)

gunx berkata...

dapat juga berborak dengan Mael malam tu.

lavender harum wangi berkata...

aummm~ HAHAHA

fazleena berkata...

u are so sweet TR. :)

pembaris berkata...

jantan promote jantan lain memang jantan

tentangseseorang berkata...

oh ya...mael memang baik orang :)

Irwan berkata...

gua terasa!

http://aderberani.blogspot.com/2011/04/komen-kepada-detik-definitif-dua-jantan.html

b.r.u.t.a.l.s.o.l.o berkata...

tak de komen utuk jantan sebab gua jantan

Cerita Berkaitan

Blog Widget by LinkWithin