Jumaat, November 14, 2008

FATALISME

Biasalah. Aku cepat bosan. Aku tinggalkan satu projek dan mula dengan yang baru. Projek penulisan untuk fiksyen yang berikutnya adalah dalam genre komedi tragik romantik kampungan yang gelap. Setting, theme dan mood yang jelas.

Kalau sudah dark, pastinya watak utama ghairah mengejar sesuatu yang bakal menghancurkannya. Fatalism in nature. Watak sokongan pula pastinya mempunyai kesiuman yang jelas menghalang fatalisme dari berlaku tetapi ia akan tetap berlaku. So, spoiler la. Kita tahu endingnya. Cuma bagaimana ending itu hendak dijatuhkan hukuman masih lagi kabur.

Daniel menghentak pangkal batang bambu bunga manggar ke bumi. Hablur debu tanah merah berterbangan ke tepi dalam bentuk bulatan. Gegaran tiang bunga manggar dari bambu hijau meledakkan betik muda di hujungnya. Bertaburan serpihannya. Helai-helai debunga manggar jatuh dalam gerak perlahan dirintang udara. Yang tinggal kini adalah buluh hijau runcing telanjang dalam genggaman Daniel yang tegap berkuda-kuda di atas hamparan debunga manggar berona roni.


Amacam?

..............

LAYAN VIDEO NI: SPOILERS

Tiada ulasan:

COSTOCHONDRITIS

 Masa aku sudah sampai. Mungkin malaikat maut sudah memberi salam.  Saat aku mengalami sakit dada, fikiran aku langsung melayang pada serang...