Selasa, Mei 11, 2010

MUSIM BADMINTON

Bandingkan pengcahayaan gelanggang dua kejohanan badminton di bawah. Sebagai penonton televisyen, aku lebih suka kejohanan Badminton Asia di India 2010 berbanding  dengan kejohanan lain.

Cahaya ke atas penonton tidak diperlukan kerana terlalu mengganggu mata, lebih-lebih lagi jika kerusi-kerusi cuma dipenuhi oleh penonton halimunan.


Kejohanan Badminton Asia di India 2010. Foto Reuters

Kejohanan lain. Foto: Hot-screensavers.com


LAWATAN SAMBIL BELAJAR
Skills, Drills and Strategies for Badminton (The Teach, Coach, Play Series)
Badminton Handbook: Training - Tactics - Competition

6 ulasan:

StingRay berkata...

Kalau lampu takda,sat lagi macam mana awek hero badminton nak bagi semangat masa hero dah nak kalah ...



Ala..macam dalam cerita-cerita kat tv tu. =p

Mr PenyuBiru berkata...

aku tahu pasai apa toq suka yg area penonton gelap.adalah tu...hihi

AyunasiA berkata...

a'ah la tok. nanti tak nmpk la muka mew choo dok sokong chong wei.

elmaaniq berkata...

persis menonton teater dan wayang.

Rusdi Abd Rahman berkata...

Tuan Tok Rimau,
1. Rasa-rasanya Malaysia setakat menang percuma terus layak ke suku akhir tiada langsung istimewanya... itu tandanya Malaysia bakal menjauh merangkul Piala Thomas... hehehe...
2. Jemput datang menonton teater monolog yang kecil-kecilan sahaja kerana peruntukan pun kecil yang ada. Maklumat lanjut dalam blog kita.
Terima kasih.

BuRuuj berkata...

tok,
kt tepi court ada racket stringing team. perlukan cahaya.lagipun, kalau pencahayaan terlalu menumpu, boleh menjejaskan corak permainan, silau lebih untuk mata. i've experienced it.

Cerita Berkaitan

Blog Widget by LinkWithin