Jumaat, November 26, 2010

RENGIT TIME TRAVEL AGENCY - TEE RIMAU No. 3

Saya suka berjalan-jalan di Rengit kerana terdapat banyak bangsal-bangsal menjual barang terpakai. Kebanyakan perniagaan ini diusahakan oleh orang asli.

Terlintas di kepala saya, entah-entah mereka ini punya mesin masa yang membolehkan mereka merentas ke zaman lampau untuk mengumpul barang-barang lama dan dibawa ke 2010. Lazat sekali ilham ini, sesuai sangat untuk projek Tee Rimau yang selanjutnya. Rengit Time Travel Agency- Tee Rimau no. 3.

Saiz cetakan rekabentuk atas baju adalah A4

Harga adalah RM30 termasuk belanja pos. Jika kalian berminat untuk pre-order sila hantar e-mel ke tokrimau(at)gmail.com dengan tajuk e-mel RENGIT TIME TRAVEL AGENCY - TEE RIMAU No. 3. Nyatakan saiz yang anda mahu. Saya akan balas e-mel kalian dengan menyatakan langkah transaksi seterusnya.

Saya akan menjual terhad 10 helai sahaja secara online. Bakinya untuk simpanan peribadi.

Sekarang tinggal 3 helai available. (updated frequently)

Siapa cepat, dia dapat. Bukan nak berniaga, cuma nak menggoda. Ahak!


Inspirasi lain untuk projek ini
1. Ada sekeping foto dari tahun 1940 di laman web muzium Kanada. Sepintas lalu, foto itu kelihatan seperti mana-mana foto lama. Tetapi, apabila diamati kelihatan seorang lelaki memakai baju dengan logo W serta mengenakan sepasang cermin mata hitam yang amat hip. Dari busananya, dia terlalu moden untuk zaman itu. Kesimpulannya, dia adalah seorang perentas masa. [Time Traveler Caught in Museum Photo]

2. Dalam sebuah filem Circus (1928) lakonan Charlie Chaplin kelihatan di kalangan orang ramai seorang wanita sedang menggunakan telefon bimbit. 1928 sudah ada telefon bimbit ke?  Kesimpulannya, dia adalah seorang perentas masa. [Cell phone time traveler from 1928]

Foto-foto di atas masih diragui kesahannya. Pun begitu, jika anda tertangkap bergaya dengan memakai baju Rengit Time Travel Agency, sahlah anda seorang perentas masa. Stok amat terhad. Beli sekarang.

1 ulasan:

Cerita Berkaitan

Blog Widget by LinkWithin