Isnin, Julai 04, 2011

GREAT BALL OF FIRE


Gua tengah layan NBA kat mamak, tiba-tiba Man Lipas dan Usop Libas datang duduk meja gua.

"Lu main bola team mana sekarang?" gua.
"Lutut dah buruk tak boleh main lagi. Gua main golf je sekarang," jawab Man Lipas sambil mencucuh rokok.

Dulu Man Lipas ni memang macam lipas kudung gelecek bola. Lepas kena tebas kaki dia, terus dia slow.

"Lu pulak? Main takraw lagi?" gua.
"Gua lama dah pencen takraw. Perut dah boroi, tak boleh nak terbang lagi," jawab Usop Libas sambil mengupas kulit pisang montel yang mamak letak atas meja.

Dulu, kalau Usop Libas lipat bola macam peluru perginya. Macam nak retak court dibuatnya.

"Ini kami baru main golf la ni," kata Usop Libas lagi.

"Bola golf tu kecik," kata Man Lipas, "Semakin kita tua, semakin kecik bola yang kita main."

Man Lipas. Berdekah-dekah Man Lipas dan Usop Libas ketawa.

Gua pun sambung, "Gua masih main basketball. Bola paling besar dalam keluarga bola."

Usop Lipas sambung, "Lu ingat lu tak tua-tua? Ha ha ha!"

Malam tu gua belanja Man Lipas dan Usop Libas teh tarik dan capati.

6 ulasan:

pakkordi berkata...

Golf, pilihan yang bijak... :-D

MushroomCute@Mariea berkata...

wow.. i like golfer..smart...

EZAN IDMA berkata...

double menaning nih hahaha

sayaz berkata...

tok rimau still bleh ballin, hook sket.. br tau golf tu lambat lagi buleh tggu

Irwan berkata...

Gua pun nak bakar bola gua agar ia juga hebat

ezham berkata...

teringin nak main basketball tapi kat serdang ni takde kaki la.

Cerita Berkaitan

Blog Widget by LinkWithin