Sabtu, Oktober 03, 2009

UNCLE BOTAK




"Atokkkkkk! Uncle botak datang," jerit budak depan rumah Pak Long. Pak Long pun keluar dari rumah untuk menyambut aku.

Aku keluar dari kereta dan bersalam dengan Pak Long.

"Apa la cucu Pak Long. Sedap mulut dia je panggil saya Uncle Botak."
"Engkau tak botak ke?"
"Botak."
"Dah tu?"
Cheh! Pak Long kalau mengenakan aku memang terbaik.
Pak Long tepuk bahu aku sambil berkata, "jangan la sensitif sangat."

[Letak transition fade through black bagi menunjukkan masa berlalu di sini]

Pak Long hantar aku ke kereta.
"Ayah kau sihat?"
"Sihat, Pak Long."
"Kirim salam sama dia."
"Nanti saya sampaikan kepada dia, Pak Long buncit bini hitam kirim salam."
"Sedap mulut je kata aku buncit bini hitam."
"Pak Long tak buncit dah? Mak Long tak hitam dah?
"Balas dendam la tu."
"Jangan la sensitif sangat Pak Long. Selamat Hari Raya. Maaf Zahir Batin."

Aku hulur tangan untuk bersalam dengan muka tersengih-sengih puas.

7 ulasan:

landaklaut berkata...

muahahahah.. pulang paku buah keras nampaknye. double pulak tu. hihihi.

Yana Ismail berkata...

i like this entry:)ahaks...

sabo jela kenakan paklong balik. Tak mau kalahla tu. hahaha :D

I lupa nak minta duit raya dr uncle botak tadi. hahahaha. :P

ay_yusof berkata...

haha, baca sambil tahan gelak, tapi tetap berguling- guling. Jangan marah Tok, kepala botak mu tetap menawan kalbu

terrarosa berkata...

kikikiii...
Mak Long pun terkena sekali ke ?
hampeh la Tok :P

azie berkata...

kesian bini paklong, tak bersalah pun. u kejam. marahkan nyamuk, kelambu dibakar:-P

areyoung berkata...

haha.

KEJAM!

Unknown berkata...

[gelak guling-guling..]
at the end
tok balas gak ye..

69 Hujan dan Lumpur

Main MTB ni seronok tapi kena berani kotor kerana lumpur dan tahi lembu. Lebih-lebih lagi jika kau main di musim hujan. Masa aku main di kaw...