Selasa, Disember 08, 2009

BONGO



Kau boleh lihat orang cacat penglihatan bermain muzik di tepi jalan. Mereka ada bakat bermain muzik. Ada yang main gitar dan ada yang main keyboard.

"Senang main ni. Aku tengok orang buta tepi jalan selamba je main," komen aku.

Baru-baru ini Sindiket Sol-jah beli aset baharu. Bongo. Tetapi semua ahli Sindiket hanya tengok sahaja alat muzik itu. Lantas, aku capai bongo dan kepit celah kelengkang. Aku pun pejam mata macam orang buta, dan mula mengendang bongo. Aku dendang lagu Masih Jelas yang dipopularkan oleh Hafiz AF. Alaa... budak gempal rambut kerinting tu.

Dang, dang, dang, dung, dung, dung, dang, dang, dang.

"Amacam?" tanya aku.

"Kau main bongo memang macam orang kurang upaya. Tapi bukan macam orang buta. Lebih macam orang pekak," komen Naga.

"Cheh!"


p.s.
Pres Ban, band baru Pipi, Vovin dan seorang kawan berambut panjang, merekrut pemain Bongo dari Dewangga Sakti untuk menyelamatkan persembahan.

8 ulasan:

jo berkata...

hahaha...komen tak membina langsung ye tok?

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ berkata...

hehhe

takpe Tok~

pasni kita main lain~~

Firol berkata...

tringat skrip pendekar bujang lapok

wahyun berkata...

hahahahaha!

PRES BAN - masih dara dan mmg 'raw' dan 'rawks'!

Rajuna berkata...

sudah terbayang persembahan yang energetik. crowd menggila rambut panjang terhayun ke hadapan dan belakang!

sinaganaga berkata...

Bukan salah kau, Mau. Salah spana! Aku pun tatau yang sebelum main kena cucuh dengan spana dulu bongo tu. HA HA.

Alan berkata...

hahaha mendalam maknanya tu tok

patungcendana berkata...

beethoven pun pekak kan?

69 Hujan dan Lumpur

Main MTB ni seronok tapi kena berani kotor kerana lumpur dan tahi lembu. Lebih-lebih lagi jika kau main di musim hujan. Masa aku main di kaw...