Rabu, Disember 02, 2009


Foto ni ehsan Rozinor. Jangan tanya kenapa ada dua kaler kat gambar ni. Rozinor master filmmaker. Entah filter apa dia guna kat kamera henpon dia, gua pun tak tau. Ini gambar talkshow RUAS (Ruang Seni) di Pasir Gudang tempoh hari. Sebelah kanan sekali tu, tak lain tak bukan, juruacara anda. Kalau tak kenal, memang nak kena jotos. Yang tengah adalah Syed Syahrul, editor zine Sireh dan Cengkeh terpilih. Syed kawan lama gua.

Yang tembam dan botak sebelah kiri tu adalah Jimbo. Namanya harum sampai ke Jakarta. Legenda ni. Nak tahu legenda tak legenda, dia berlakon dalam filem Jepun yang sudah tayang kat German. Respek tak?Tapi ramai orang tak pernah jumpa dia. Macam Puteri Gunung Ledang. Orang sebut-sebut nama, sampai masuk Metro, tapi tak ramai pernah jumpa. Jimbo ni frontman band Hellexist. Entah metal, entah grunge, entah punk- gua pun tak tau. Tak pernah dengar. Kalau translate ke bahasa Melayu bunyinya Neraka Wujud. Itu dah termasuk rukun iman. Percaya kepada Syurga dan Neraka. Entah-entah group Nasyid.

Dengan reputasi hardcore gig organizer, dia memang legenda. Pun begitu, bila jumpa gua, dia rendah diri. Low profile gila. Tak hisap rokok orangnya. Minum arak apa tah lagi. Cakap lemah lembut. Buat lawak selalu. Kalau masuk Raja Lawak, pasti gua vote. Apa pun sebenarnya ini entri terimakasih kat dia kerana taja ruang kat studio fotografi Pohon Minda untuk program RUAS. Untuk berkenalan dengan Jimbo, sila ke blog ULUTIRAM dan jangan lupa hantar gambar pasport dua keping.

Tiada ulasan:

69 Hujan dan Lumpur

Main MTB ni seronok tapi kena berani kotor kerana lumpur dan tahi lembu. Lebih-lebih lagi jika kau main di musim hujan. Masa aku main di kaw...