Isnin, April 18, 2022

026 JUAL POLYGON PREMIERE 5

Setiap yang bermula pasti berakhir. Selamat tinggal puspita kesuma jiwa. Ketika awan di ufuk barat mula menjingga, ku lihat dikau pergi hingga hilang dari pandangan. Mata ku sedikit berkaca.

5 bulan kami bersama menelusuri denai berliku, lembah dan bukit. Naik turun dan jatuh bangun kami kini tinggal memori. Berat hati melepaskan dia pergi tetapi aku redhokan juga.

Jam 12 tengah hari aku iklankan di Marketplace Facebook. Ramai peminatnya bertanya-tanya. Sekitar jam 6 petang sudah ada orang datang merisik dan membawa dia pergi. 

Basikal berjenama walaupun entry point senang dijual di pasaran barang terpakai. Ramai peminat dan harga pun mampu milik. Tidak jatuh jauh harganya. Tidak ralat membelinya dahulu. Aku tidak rasa untung dan aku tidak rasa rugi. Rasa balik modal sahaja.

Namun, aku tetap meratapi pemergian Mambang Kuning, basikal gunung Polygon Premiere 5 pujaan hati. Aku berdoa dia terus dijaga dengan baik dan disayangi seperti aku menyayanginya.


23/8/21




Tiada ulasan:

COSTOCHONDRITIS

 Masa aku sudah sampai. Mungkin malaikat maut sudah memberi salam.  Saat aku mengalami sakit dada, fikiran aku langsung melayang pada serang...