Isnin, Januari 23, 2006

PENGGUNA BIJAK

(Suara latar) Angin sepoi-sepoi bahasa. Kiah menunggu Mak Jah di tangga rumah. Mak Jah pulang dari membeli belah dan terus melaporkan kejayaannya sebagai pengguna bijak.

Mak Jah: Emak beli jam tadi. Beli satu dapat free satu. Untung betul.

Anak: Takkan emak nak pakai dua jam. Tangan kanan satu dan kiri satu ke?!

Mak Jah: Nah! Ambil satu ni untuk kau.

Anak: Terimakasih. Sayang mak. Boleh tak orang nak tengok jam free mak tu?

Mak Jah: Excuseeeeeeee me! Kau punya tu yang free. Yang berbayar hak aku.

(Suara latar) Jadilah pengguna bijak.

7 ulasan:

el-Maaniq berkata...

bayar satu percuma satu. tapi harga yg perlu dibayar boleh beli tiga di tempat lain dengan kualiti yang sama. masih dikira bijak?

Pegawai Khalwat berkata...

Pengguna bijak?

Bijak terpijak?

Jam tu free sebab percuma.

Seniman Jalanan berkata...

salam...

pengguna bijak tu bijak menggunakan jam tu tak tok...

Bukunota berkata...

entri kebapaan ko lebih mengancam. aku terbayang. ko berpelekat. tak berbaju. pakai apron (ni bukan filem lucah). dan memegang sudip di tangan kanan. tangan kiri mencekak pinggang.

muzik latar: madu di tangan kananmu. racun di tangan kirimu. aku tak tau mengapa la la la

Ron97 berkata...

Pengguna Bijak bukan setakat Bijak membeli tetapi juga, bijak mengguna.

Kalau dibeli sana beli casio dan percuma satu, saya pun mahu.

Tanpa Nama berkata...

sebenarnya mak jah silap.. dia patut simpan jam tangan yang free tu kerana jam tangan yang dibeli tu cuma boleh bertahan 1 minggu.. ( aku dah beli!!)haha

cipan_racing berkata...

ngaaaaa......terre gak mak jah nie...ngaaaa..

Cerita Berkaitan

Blog Widget by LinkWithin