Ahad, Februari 12, 2006

PETUA RUMAH TANGGA oleh ALIN (Penulis Tamu)

Kata ustazah mana-mana pun, adalah tanggungjawab suami mendidik isteri.

Semalam, untuk pertama kalinya, sepanjang 5 tahun saya kenal Abang, dia mendidik saya hikmat jurus kartun dan komik. Serta petua, tertib dan pantang larangnya.

Semalam, untuk pertama kalinya, saya bertemu Abang dalam topi gurunya. Dia suka mengajar dan bertukar-tukar pendapat dengan 'pelajar'nya. Dari zaman Gila-Gila hingga zaman Reformasinya, banyak ilmu yang hendak diperturunkan.

Semalam, untuk pertama kalinya, balik dari kerja dan mandi dan solat segala, kami tidak buka langsung TV atau radio tapi duduk bersama di meja makan, mengerjakan tugasan kartun yang di beri oleh Tok Rimau dan Naga... sampai 11.30 malam! Dapur kami adalah studio kartun semalam.

Semalam, untuk pertama kalinya, saya duduk tengok dia melakar kartun dari mula hingga akhir. Sesuka kami menambah watak itu dan ini. Kadang-kadang berselang seli dengan senda dan gurau. Tidak sangka tugasan amal jariah untuk Tok Rimau dan Naga ini bertukar menjadi masa kualiti antara saya dan Abang.

p.s.
Kami adalah pelukis tamu untuk projek terbaru Tok Rimau dan Naga. Tunggu kelahirannya.


..........................

1. AL FADIL Ustaz Naga akan memberi kuliah di Sekolah Al Ikhlas. Tajuk ceramah: Papan Cerita Yang Berbudi Bahasa. Sabtu 18 Februari 2006 Jam 10pg - 5 ptg. Muslimin muslimah dijemput hadir. Hubungi: Elmaaniq 013 3626390. Link.

2. ZUNAR akan menurunkan Hikmat Komik & Kartun Berkualiti di gelanggang silat Sekolah Al-Ikhlas. Ahad 19 Februari 2006 Jam 9 pg - 5 petang. Pengeras: RM20 seorang. Hubungi: Jonos 012-9178770. Link.

3. JURING 2 muncul kembali dengan wasit baru (Mat Jan: Siapa tak kenal Mat Jan?)! Hadiah untuk dimenangi! Lebih hebat! 20% Lebih darah! Blog Juring| Uji Bakat dan Perbincangan |

1 ulasan:

sinaganaga berkata...

al-Fadil? Panggil 'sensei' sudahlah. :)

Cerita Berkaitan

Blog Widget by LinkWithin