Isnin, Disember 31, 2007

TAHNIAH: AWET 2007

AWET 2007: Anugerah Weblog Terbaik 2007 Geng Jurnal. Pada 29 Disember 2007, satu majlis yang tidak membazir lagi berhemah telah diadakan di Rumah Pena, Jalan Dewan Bahasa, Kuala Lumpur. Majlis yang anti-hendonistik. Ha ha ha. Atau tidak cukup duit.

Blog Terhebat dan Terbaik
Saharil
Aku andaikan ini pencapaian hebat sepanjang hayat (Lifetime achivement). Lagi pun siapa pernah dapat anugerah ini tidak boleh dapat lagi. Sekali sepanjang hayat.

Entri Blog Terbaik - Kategori Intelektual
Hairi Yusof - Kisah Pengangkutan
Entri ini ditulis bukan dengan termenung depan papan kekunci sahaja. Ada kajian literatur bagi menyokong hujah.

Entri Blog Terbaik - Kategori Emo
Jowo Pinter - Satu Hari di Hari Raya II
Siapa yang tidak sebak dan sayu bila ada yang bersedih di hari mulia.

Entri Blog Terbaik - Kategori Humor
Dugung Senyum a.k.a Basri MD
Ini contoh sahaja. Sebenarnya banyak entri-entri dugong yang mencuit hati. Sila bongkar arkibnya. Konsisten humor self-mockingnya.

Projek Dalam Forum Terbaik
Lumba Kata Top Lima - Op & The-Mulan
Berusaha memeriah forum walaupun tidak ramai yang kunjung. Sekurang-kurangnya, mereka bukan KEKWA yang terpaksa buat majlis di Dataran Merdeka bagi memastikan ramai orang di keramaian.

Projek Luar Forum Terbaik
Maskara - Sindiket SolJah.
Maskara mengumpulkan pencinta teks dari gulungan lengan baju bergulung hingga yang tidak berlengan baju. Dari gulungan tudung labuh hingga ke yang nampak pusat. Dari seni yang amat seni hingga engkau tidak faham hingga seni yang engkau akan kata, "cenggini seni ke?" Seni itu subjektif beb.

Blog Baru Terbaik
Studio Inspirasi
Baru lahir sudah pandai baca kitab. Ini memalukan sesetengah veteran blogger. Tapi adakah ia akan istiqamah? Kita tunggu dan lihat tahun hadapan.

Blog Paling Kreatif
Sinaganaga
Orang ini banyak celupar. Kerana gaya penulisannya, buku nahu bahasa Malaysia perlu ditulis semula. Komanya sahaja sudah sarat mengandung 9 bulan dengan makna.

Anugerah Khas Juri
Amyz
Jasanya kepada Geng Jurnal memang banyak. Mula-mula dia di belakang sebagai tukang sorak, kemudian dia ke hadapan meneraju majlis. Dia tidak meminta apa-apa. Dia riang ria berkerja macam kanak-kanak terlebih glukos.

2 ulasan:

dugongsenyum berkata...

Kemenangan saya ini kemenangan yang tertunda.

haha

Amyz! berkata...

Terlebih glukos??? Hahahaha. :-p

69 Hujan dan Lumpur

Main MTB ni seronok tapi kena berani kotor kerana lumpur dan tahi lembu. Lebih-lebih lagi jika kau main di musim hujan. Masa aku main di kaw...