Isnin, Januari 17, 2011

KECEDERAAN SUKAN


Bila umur dah season 4 ni, badan memang dah tak kental.

Ligamen dan kartilej lutut gua dah macam haus. Gua amalkan makan glusamine untuk kuatkan lutut.
Ada sedikit pemulihan tapi tak 100%. Kalau naik tangga, sendi kaki gua masih bunyi kelatak-kelutuk.

Jari telunjuk sebelah kiri bengkak cuba menguis bola laju. Tulang belakang pun sakit-sakit akibat meloncat rebut bola rebound tinggi dan terbaru rusuk kanan sakit bila gua bersin dan ketawa. Lain kali, kalau nak halang rempuhan lawan, gua kena lindungi dada dari siku dan bahu lawan.

Atau biarkan je dia lepas.

Kalah hari ini, mebolehkan gua main esok. Kalau cedera, habuk pun tarak.

p.s
Update Kecederaan Teammate:
Mik, season 3, sakit bahu akibat jatuh motor 5 tahun lepas. Sekarang kerap ulang alik rumah urut.
Man, season 3, ligamen koyak. Doktor suruh rehat 2 minggu.
Asraf, season 2, jantung saiz kecil tak boleh endurance lama.
Mizamil, season 3, perut dah boroi. Gerak dah lambat.
Ekbar, season 3, semput menyerang. Tidak boleh main lagi.

Yang lain-lain masih boleh lenting sampai bumbung. Kuat lagi.

2 ulasan:

Jejentik berkata...

perut dah boroi. Gerak dah lambat.
Hahaha..tak boleh blah ;D
ni pun termasuk dalam kecederaan juga ke?

Bukan Sepet berkata...

Tanya sikit la dey...
glusamine tu: apa kebendaaaanyerrrr tu?

Gua tahun ni br masuk season 4.
Bye bye season 3.

Cerita Berkaitan

Blog Widget by LinkWithin