Rabu, Februari 09, 2022

019 Kayuh Adik Beradik

 Pulang ke rumah selepas menunggang, badan aku bertukar seram sejuk. Aku rasa lemah satu badan. Sah aku demam.

Siang sebelumnya aku berkayuh 40 km bersama adik beradik ipar duai jiran tertangga dari Parit Raja ke Air Hitam. 8 orang penunggang semuanya. 

Highlight perjalanan tersebut adalah Kampung Sawah Sagil. Orang Johor jarang tengok sawah. Bila dapat bergambar tepi sawah, bukan main gembira lagi.

Anak aku tegur, "Tu la papa, kemaruk sangat kayuh basikal jauh-jauh tengahari buta."

Akak kau membidas, "Papa demam bukan sebab kayuh basikal."

Tidak penat mana pun. Parit Raja ni kawasannya rata, tiada bukit. Santai-santai sahaja. 

"Habis tu?"

"Kat gerai tadi dia order 2 mangkuk besar cendol, satu durian dan satu pulut. Sementara tunggu cendol, dia makan nasi lemak dan kopok lekor."

"Terlebih makan le tu."

Aku tarik selimut berselebung. Malas nak layan.


Mac 30, 2021



Tiada ulasan:

COSTOCHONDRITIS

 Masa aku sudah sampai. Mungkin malaikat maut sudah memberi salam.  Saat aku mengalami sakit dada, fikiran aku langsung melayang pada serang...