Isnin, April 16, 2007

LAUK F.C. MAIN VOLLEYBALL PANTAI

Sabtu. Seperti biasa setiap tahun, Universiti Selatan menganjurkan pesta sukan antara jabatan. Setahun sekali inilah but aku dapat mencium bola. Setahun sekali inilah aku menyarung jersi. Jersi macam baju raya.

Tahun ini aku masuk futsal dan volleyball pantai. Namanya volleyball pantai, tapi gelanggang lebih macam kotak pasir besar yang dibina belakang kompleks sukan. Tiada ombak dan angin sepoi-sepoi macam yang engkau nampak dalam ESPN.

"Aku ingatkan main kena pakai spender dan spek hitam," kata seorang penonton yang kecewa.

Oleh kerana kami ini tidak profesional, setiap team ada 4 pemain. Bukan 2 seperti dalam ESPN. Matahari terik bukan main. Menyengat bahangnya. Jam 11 pagi, urusetia mula menyiram kotak pasir yang mula berdebu.

Gelanggangnya satu, yang nak main 16 dalam 15 team. Jenuh juga tunggu giliran. Jam 12 game tidak habis lagi. Kami masih belum kalah mati lagi. Aku sempat main 3 game.

Jam 1.00 tengah hari buta, aku tinggalkan team sebab nursery tutup halfday untuk Sabtu. Aku nak ambil Afimon.

Isnin aku datang tanya kawan tentang prestasi team. Mereka pun tidak tahan panas, lalu balik 5 minit lepas aku balik. Walk over. Menang percuma la lawan.

Johan adalah team yang sanggup berjemur bawah terik matahari. Syabas.


....................................................
PESANAN AWAM:

PERTANDINGAN MONODRAMA NEGERI JOHOR 2007

SARINGAN
20 April 2007 (Jumaat)
8.00 malam - 11.00 malam
21 April 2007 (Sabtu)
8.00 malam - 11.00 malam
22 April 2007 (Ahad)
i. 2.00 petang - 5.00 petang
ii. 8.00 malam - 10.30 malam

PERINGKAT AKHIR
28 April 2007 (Sabtu)
i. 3.00 petang - 5.30 petang
ii. 8.00 malam - 10.30 malam

Tempat: Balai Seminar DBP Wilayah Selatan,Larkin Perdana, Johor Bahru.
Rusdi Abd. Rahman (07-235 8802) atau Mohd. Rizal Mohd. Ali (07-236 8282)

2 ulasan:

el-Maaniq berkata...

Kalau jumpa Deen Manas waktu monodrama tu kirim salam yek. Lama tak jumpa dia since last jumpa dia kat UiTM Jengka tahun 1999 dulu!

AyunasiA berkata...

macam kenal jek mohd rizal mohd ali tu, orang DBP ek? kirim salam kat dia ek. cakap jek awek lama dia kem salam. rasanya orang AT5 gak tu.

69 Hujan dan Lumpur

Main MTB ni seronok tapi kena berani kotor kerana lumpur dan tahi lembu. Lebih-lebih lagi jika kau main di musim hujan. Masa aku main di kaw...