Isnin, April 23, 2007

LENDIR DALAM PARU-PARU

Lipas F.C. tidak daftar nama untuk Piala Jabatan. Kami tidak cukup orang yang boleh bermain. Ramai di antara kami sudah boroi dan tidak larat lari lagi. Yang tidak boroi pula kesibukan dengan kerja-kerja yang mendatangkan wang. Yang tua duduk rumah jaga anak. Yang muda pula sibuk berkencan. Selebihnya, wanita dan kaki bangku.

Aku pun tidaklah handal sangat. Aku cuma mahu bermain untuk keluarkan peluh dan lancarkan penafasan. Setahun kebelakangan selalu sangat aku diserang demam. Badan tidak sihat.

Bila aku 40 nanti, mungkin aku aktif semula kerana aku boleh main dalam Piala Veteran (40 ke atas). Padang bolanya besar gelanggang tenis sahaja dan masa mainnya cuma 30 minit. Pada masa itu akulah yang paling muda dalam kesebelasan utama. Cuma doa aku, aku tidak mati diserang demam sebelum umur aku capai 40.

Tiada ulasan:

COSTOCHONDRITIS

 Masa aku sudah sampai. Mungkin malaikat maut sudah memberi salam.  Saat aku mengalami sakit dada, fikiran aku langsung melayang pada serang...