Khamis, Februari 14, 2008

14 FEB 2008

Buta oleh Mobius

Cinta itu buta,
Cemburu juga buta.
Bagi tahu aku apa yang celik?


Yang celik adalah mata aku.

Aku mahu dua mata ini buta
agar aku tidak boleh melihat
mereka berdua lagi.

17 ulasan:

amyz! berkata...

Happy V-day. :-)

Azhar Ahmad berkata...

Ada, hati yang celik untuk nafsu yang takkan buta....

rasso berkata...

apa yang celik?

ermm.... orang yang melihat mereka-mereka yang sedang berchenta... hahahha

sinaganaga berkata...

CELIK je mata - minta tetek!

Yes, contoh 'celik' yang kau minta2.

leez berkata...

apa yang celik?...hermm..

..mata hati..kehkehkeh..

Cinta berkata...

saye la...

Cinta berkata...

saye la...

A t i Q a h berkata...

organ yang berfungsi untuk celik adalah mata..celik secara zahir, tapi buta secara batin.aik??

Pa'chik berkata...

macam kasim selamat yang tidak sanggup melihat sabariah mempermain-mainkan dia lagi... hahaha...

Pegawai Khalwat berkata...

Buta perut?

Hanna J. Potter berkata...

cinta tak buta lah, tok.

manusia yg buta. i'd say its very wrong to even think of love as blind..benda seindah itu yg Allah SWT ciptakan, tak mungkin buta, manusia yg membutakan dan dibutakan cinta.

dgn cinta kita kenal Pencipta. dengan cinta juga kita kenal Rasul-Nya. jadi cinta, dalam bentuk apa pun, kalau landasannya betul, tak buta. kalau salah channeling, baru jadi buta, itu pun bukan cinta yg buta, tapi manusia.

check out lagu Kalimah Cinta by In-Team. biar kita sama-sama celik ttg hakikat bhw cinta itu tak pernah buta, tak akan buta.

zizie ali berkata...

siapa mobius? majistret? lawyer?

artisticklytouch berkata...

buta mata...tak nampak jalan di dunia..kerana tidak nampak cahaya..tidak tahu ke mana hendak dituju..ke hilir atau ke hulu...

DaRk AnGeL berkata...

saya tak buta.. rabun je..
pakai spek je boleh?

Tok Rimau berkata...

Amyz,
V for Vendetta.

Azhar,
Hati aku bertongkat. Meraba-raba dalam keramaian.

Rasso,
Sekodeng dan CCTV.

Naga,
Kau ber-anak kecil lagi ke? Kurang tidur?

Leez,
mata hati pun dah tercucuk. Butalah mata hati beta.

Cinta,
Jawapan yang tepat.

Atiqah,
Tidak perlu peningkan kepala sendiri.

Paachik,
Alahhhhhhhhhhhhh Kasimmmmmm. Ampunnn.

Pegawai,
Buta perut? Kau buat aku lapar.

Hannah Nani,
Cinta Tuhan tidak sama dengan cinta manusia. Cinta manusia intinya nafsu.

Zizie,
Kalau kami nyanyi lagu Hip Hop, tajuk kami adalah What Time Izzit? by Gram Tiger featuring Mobius.

Art,
Cahaya di hujung terowong itu adalah LRT mahu sampai. Keluar dari landasan.

Dark,
Kau lebih lawa jika pakai Kanta Sentuh.

elmi berkata...

siapa mereka tu?

Roti Kacang Merah berkata...

waaaaah, terror terror terror buat font kecik besar...! ;-)

Cerita Berkaitan

Blog Widget by LinkWithin