Selasa, Oktober 30, 2007

PENDIDIKAN SENI & VISUAL

Lawatan sambil belajar itu membawa kami ke beberapa galeri sekitar ibukota. Antara kami, akulah yang paling tidak seni. Lalu mereka pun memberi tunjuk ajar.

Rimau, engkau kena lihat mainan kombinasi warna dan depth.
Rimau, engkau kena perhatikan texture dan composition.
Rimau, engkau mesti cari makna yang tersirat sampai dapat.


Aku angguk sahaja. Tidak berani melawan. Guru-guru aku bengkeng orangnya.


(Klik gambar jika kalian mahu praktis ajaran guru-guru aku.)

7 ulasan:

dugongsenyum berkata...

Sensei Naga tenung susu tuuu!!!

Hahaha

rasso berkata...

Tau tak pe...
saya siap dapat rakaman MMS live dari kat Tanah Selatan tatkala Tok Naga menonton yang tersirat ittew...
hahaha~

abdullahjones berkata...

saya curi gambar merah.

Tok Rimau berkata...

Dugong,
Naga tak tengok yang fizikal. Dia tengok yang tersirat.

Rasso,
Banyak lagi gambar. tapi gua simpan.

Jones,
Lu apasal posing tangan macam pak haji pegang toyol? Semua gambar lu cenggitu.

Tak payah curi. Gua bagi. Sedekah. Nak bagi duit gua tak ada duit.

sinaganaga berkata...
Ulasan ini telah dialihkan keluar oleh pengarang.
sinaganaga berkata...

>>Naga tak tengok yang fizikal. Dia tengok yang tersirat.

Ha ha. Pandai la lu kelentong diaorang, Mau! Ha ha.

amyz! berkata...

Naga tu, dia tenung yg tersirat dan tersurat. wahahaha.

Cerita Berkaitan

Blog Widget by LinkWithin