Selasa, Mac 25, 2008

SEMUA ORANG MENGANALISA POLITIK DEWASA INI

Sebelum pilihanraya, amat memualkan menonton Buletin Utama. Selepas pilihanraya, agak seronok menonton Buletin Utama.

Kenapa?

Apa yang membuat TV BN hilang kredibiliti adalah laporan senget sebelah mereka. Rakyat tidak bodoh lagi, rakyat mahu dengar laporan dari dua pihak bagi membuat keputusan. Laporan terlampau sebelah pihak sahaja menunjukkan ada yang disembunyikan. Ada udang sebalik batu.

Apa pun media, yang melapor sebelah pihak sahaja amat memualkan. Itu pasal, tidak menjadi tabiat bagi aku mendakyah diri sendiri dengan media politik yang senget sebelah. Aliran. Harakah. RTM. Kurang kredibiliti.

Adalah naif bagi semua jika mengharap TV BN mengutuk BN. Tiada media yang tidak memihak. TV BN mestilah berpihak kepada BN. Blog Tok Rimau mestilah memihak kepada Tok Rimau. Tetapi ada masanya, blog ini kutuk diri sendiri.

BBC, milik U.K. yang pro-perang Iraq, tetapi mereka masih memberi ruang untuk suara rakyat Iraq mengeluh tentang perang yang tidak berkesudahan. Inilah yang menambah kredibiliti sesuatu media.

Awani Astro lebih matang dalam melapor dan mengulas walaupun usianya baru setahun jagung. Aku suka ulasan PRU 2008 Awani. Laporannya lebih professional walaupun kita tahu di mana mereka berpihak. Kadang-kadang orang tua kena belajar dari orang muda.

In the big picture, you might win the war. But you must be able to sacrifice some battles. Mahu untung besar, kena keluar modal sedikit. Apa guna perang saraf ini jika tiada langsung yang mahu mendengar gorengan engkau?

Sebelum pilihanraya, amat memualkan menonton Buletin Utama. Selepas pilihanraya, agak seronok menonton Buletin Utama.

TV BN itu mempunyai lebih kredibiliti kerana dia melaporkan bengkak terkehel yang perlu diurut oleh BN.


p.s.
Aku tidak enjoy tulis entri ini. Kosong. Lohong. Jiwa aku. Tapi aku tulis juga.

3 ulasan:

Azhar Ahmad berkata...

Hahahahha, jiwa kacaukah tok?

azie berkata...

tok,
dah bersama ghadis2 chomel tadi, maseh jiwa kacaukah?hehe

Princess Liyana berkata...

Btol cakap Azie tu. Ghadis2 chomel sentiasa setia di sisi. Mesti jiwa tak kacau lagi kan?hehe

Cerita Berkaitan

Blog Widget by LinkWithin