Jumaat, Mac 28, 2008

MONYET MEMANG NAKAL

Ahli sidang meja petak ketawa. Ada yang berdekah. Ada yang tebahak. Ada juga terkekeh. Akulah yang ketawa kuat sekali macam Raja Monyet memandang cermin.

"Saya umuq dah 33. Masih solo lagi," keluh Sani sambil mengedarkan cebisan murtabak ke pinggan ahli.

"Mana pergi awek Itali hang?" tanya aku sambil memotong daging steak lada hitam.

"Susah mahu layan dia. Asyik dok dengaq masalah dia saja,"

"Biasa la. Awek mahukan dahaga perhatian."

"Dia melampau. Dia gila sakit jiwa. Penat mahu layan masalah dia."

"Kalau awek tu tak sakit jiwa, tak ada dia mahukan hang."

Ahli sidang meja petak ketawa. Ada yang berdekah. Ada yang tebahak. Ada juga terkekeh. Akulah yang ketawa kuat sekali macam Raja Monyet memandang cermin.


.........


Klik untuk saiz besar.

11 ulasan:

Fenridal berkata...
Ulasan ini telah dialihkan keluar oleh pentadbir blog.
azie berkata...

tok lagi nakal

A t i Q a h berkata...

hoho..
tak sabar mau tengok tok baca naskhah esok.

Princess Liyana berkata...

nakalla tok ni. huhu, yup. Tak sabar mau tgk tok juge. Hope kami jadi pergi.

rasso berkata...

jom pergi esok... hoho

Princess Liyana berkata...

jom la kanda.haha

PopNina berkata...

datang la ramai ye..tok ada!!!nina excited juga...

Tok Rimau berkata...

Azie,
Denda la Tok.

Atiqah,
sabar itu sebahagian dari Iman.

Princess,
Datang beri sokongan kepada program anti dadah.

Rasso,
Caj bateri kamera sekarang.

Popnina,
Kita jumpa di sana.

Azzam Supardi berkata...

Ha ha.

Nazri berkata...

Orang lahir tahun monyet nakal-nakal, Tertutama yang lahir bulan keempat pada kalendar kristus.

susah nak tahan dengan perangai orang lahir tahun monyet yang lahir bulan keempat kalendar kristus.

Monyet-monyet yang tak sedar diri bergauyt di dahan pokok, bila hilang tempat bergayut barulah sedar dek untung rugi.

Tapi monyet tu dah terlambat pun...

Tok Rimau berkata...

nazri,
Betul kata kau Nazri. Aku tidak akan menafikan kebenaran.

Cerita Berkaitan

Blog Widget by LinkWithin