Jumaat, November 13, 2009

OLD BOYS



Bila kau dah baya aku, kat kenduri kahwin dah tak rewang-rewang lagi. Lepak je. Sekejap-sekejap nanti orang hantar bahulu, kerepek dan refill kopi. Sambil-sambil tu layan gudang garam on the house. Layan la wak-wak ngombrol.

"Kalau kau pergi pasar, kau tak boleh beli pisang sebarangan. Pisang keling, keling punya. Pisang raja, raja punya, Pisang tanduk, kerbau punya," ngomong Pak Long.

"Pisang apa yang kita punya?"

"Pisang awak, awak punya la. Ha! Ha! Ha!"

Terkena aku. Nak balas tak boleh sebab aku wak yang paling muda. Tak sopan nanti lawan orang-orang tua. Aku diam je. Sedut hela gudang garam panjang-panjang. Biar paru-paru penuh.

10 ulasan:

Mr PenyuBiru berkata...

kalu pompuan nak beli pisang awak, kena beli dgn penjual pompuan gak. kalu beli ngan penjual lelaki... "saya nak beli pisang awak.." huhu..haru.hihi

mugiwara berkata...

tak sangka ada juga orang dewasa yang terkena macam ni...

kami takpe la juge...budak budak lagi...

bulih buat buat blur~

Firol berkata...

hahaha terkena..hormati org tua

LORD ZARA 札拉 berkata...

hahaahaha~

dem!

nak beli pisang tanduk lah~

Nadine berkata...

ha..ha..ha..lawak tok..

noor afzan berkata...

isk2..

BuRuuj berkata...

tok, i suke pisang emas, pisang berangan, pisang serendah dan pisah nipah. err...xpenah lg dgr pisang keling. and pisang awak tu bukan ke pjg sikit. pisang awak abu. so...abu lah yg punya! hahaha....

aishah_conteng_je berkata...

pisang awak?

tok lah orang yang selalu sebut makanan yang aishah tak kenal~

Naim berkata...

orang-orang tua memang suka berjenaka hal-hal seperti ini...

ha3.....

.:HalogAmora:. berkata...

'deep' punya lawak! hehe

Cerita Berkaitan

Blog Widget by LinkWithin