Sabtu, September 04, 2010

ASAL USUL TRANSFORMER

Pada zaman dahulu, lu semua belum lahir. Tapi ada juga dua tiga yang dah bertatih. Tapi pukul rata belum sunat lagi. Lu kalau terkenang zaman silam mengusik jiwa, lu cerita pasal Gundam, Macross dan Motospeda. Semua tak vintage Mat. Transformer apatah lagi. Yang vintage adalah Broker Corp Machine Blaster. 1970 tu. Masa tu Dahlan Zainuddin adalah superstar,



Anime Broker Corp Machine Blaster mengisahkan Tempe dan kawan-kawan memandu Robot gergasi walaupun boleh tembak lazer, tapi mereka lebih suka tempur dengan senjata tajam. Lawan mereka adalah robot alien.

Semua budak-budak mesti belajar lukis robot ni. Bukan itu sahaja, kami juga buat origami robot ni. Beli-beli robot plastik sambung-sambung masih tak cukup DIY mat.

4 ulasan:

terrarosa berkata...

senjata terakhir dorang, bila 4 robot bersambung - sambung jadi piring terbang ke tok ?
wah kelas gitu.

ayobkelubi berkata...

perrghh ni lagik klasik dari voltron..gua syak voltron tiru derang ni tok.

goJiRa berkata...

Huh.. bukan zaman saya.. zaman ni, saya belum pernah jumpa talibesyen lagi...

Saya Amir berkata...

tok tgok gaban xdlu?hehe

COSTOCHONDRITIS

 Masa aku sudah sampai. Mungkin malaikat maut sudah memberi salam.  Saat aku mengalami sakit dada, fikiran aku langsung melayang pada serang...