Rabu, September 01, 2010
KONFLIK MALAYSIA INDONESIA
Konflik Malaysia - Indonesia sebenarnya konflik Indonesia - Indonesia. Konflik dalaman kelompok manusia yang baran.
Indonesia gegak gempita dengan tunjuk perasaan, membakar bendera, melempar najis, membaling batu dan mengutip tanda tangan darah. Di bulan puasa yang mulia kenapa marah tidak tentu arah?
Pada pandangan Malaysia, tenang-tenang dong. Jangan emosi. Jangan gawat. Malu dong ah perang-perangan hanya kerana perselisihan faham yang sedikit. Where is the love?
Sejarah perang Malaysia memang sedikit berbanding Indonesia, ini kerana kami ini pencinta keamanan.
Tenaga yang banyak-banyak itu lebih elok kalau kita tumpukan ke arah memakmurkan manusia sejagat. Bantu membantu dalam soal pasca-tsunami, pasca-gempa dan pasca-ledakan gunung merapi. Dan seribu satu macam masalah lagi. Indonesia should know better, we are lovers not fighters. Peace. No war!
Salam lebaran dari Malaysia. Maaf zahir batin.
Langgan:
Catat Ulasan (Atom)
105 BIKE CULTURE YALA
Bike Culture Yala, Thailand berlangsung pada 7 hingga 9 Ogos 2026. Aku bertolak dari Johor dengan kereta, membawa basikal menuju ke Kelantan...
-
Terbaca la dalam Metro tentang satu blogger: "Ketika itu saya menjadi peserta akhir untuk rancangan Fear Factor Malaysia pada 2005...
-
Aku mahu meracau-racau pun bukan ada yang mahu dengar. Semua sudah ke sekolah dan ke tempat kerja. Aku masih terlantar, terdampar atas sofa ...
-
Pelancaran Buku Blog. 9 pagi - 5 petang. 1 April 2006*. Sabtu. Gerai 33. Laman Seni Kuala Lumpur . KLIK SINI >> MAKLUMAT TENTATIF ...

10 ulasan:
kami semua suka dangdut..!
oh yeah.
peace no war war west
kami juga suka singkong dan keju dong. jangan geram-geram deh
err, gado gado kat sana atau kat sini yg lg sedap?
Jangan bikin ribut sih ... nanti ditimpa bencana lagi dong ...
Erk .. ni bukan Bala PI ...
SETUJU!!!
aiiyyaaaa... apsal lu letak gambar pompuan pakai seluar pendek weii? gua posa lah..
yeah, we love inul! peace :)
tok menarik rambut didalam tepung nih..
ah, tok.. saje nak kasi pahala puasa orang letak gamba rusuhan seksi2..
tok bleh jd duta lah,haha
Catat Ulasan