Rabu, Mac 29, 2006

BLOG DALAM PENDIDIKAN



Tajuk Ceramah: Ada Apa Dengan Blog?
Penceramah: Tok Rimau
Pusat Kegiatan Guru Bandar Pontian
Pontian, Johor.
29 Mac 2006

Sekarang projek Schoolnet sudah dilancarkan, banyaklah blog berkenaan alam pendidikan. Mungkin metodologi pembelajaran boleh menjadi lebih berkesan dan interaktif. Seronok untuk guru dan seronok untuk murid-murid.

Pun begitu, sedikit seruan untuk semua. Prasarana ini sepatutnya memudahkan kerja guru. Bukan menambahkan lagi beban atas bahu mereka.

17 ulasan:

yanskrt berkata...

it's quite useful for me to know more about blog from the workshop..

aliraja berkata...

cikgu-cikgu boleh promote blog sendiri kepada pelajar..

adadia berkata...

baguslah, tapi jgn jadikan tempat cikgu lepaskan geram :p

samurai berkata...

schoolnet? heh..

mcm familiar je nama tu.

Tanpa Nama berkata...

sekolah cikgu memang ada schoolnet. ada dibuat pendedahan kepada cikgu-cikgu dan pelajar-pelajar.


- tapi, kadang-kadang:
- komputer rosak (banyak)
- waktu tak sesuai
- schoolnet rosak
- nak kena habis silibus dulu...
- cikgu tak minat
- cikgu banyak kerja lain

Tanpa Nama berkata...

er, cikgu midad atas tu.. lupa nak tulis nama.

yunir berkata...

pengetua sekolah mcm mana plak?
nanti cemburu dia.

Tok Rimau berkata...

Yan,
Selamat menjadi karyawan maya.

Ali,
Murid boleh komen cikgu via blog.

Ada,
Geram dah masuk blog, tak perlu bawa masuk kelas lagi.

Samurai,
tapi di mana ya?

Midad,
Peringkat IPT pun cerita sama juga.

Yunir,
Pengetua dah luah perasaan di perhimpunan. Tidak perlu blog lagi.

semut berkata...

haha.betul tuh yunir. pengetua dah amek semua masa kat dalam perhimpunan.pengetua juga patut berblog untuk meluahkan rasa tidak puas hati kepada orang yang di atas mereka

Tanpa Nama berkata...

ala-ala e-learning ker?


cikgu moluska

Op berkata...

skynet? cite terminator nih

Romantis Selatan berkata...

sekurang-kurangnya guru tidak lagi begitu tension, mungkin jika guru sentiasa menulis blog... lebih baik jika berkaitan dengan refleksi kendiri berkaitan tugasan harian mereka...

Bta berkata...

ya.ya.aku juga berpendapat seperti kau romantis selatan

gitartong berkata...

cet! i'll miss it! kenapa tak khabarkan awal2 tok!

Akane berkata...

erkk pegi pontian x mo bagitau.. huhuhu.. tp ceq x de kat pontian.. ceq kat jb... weekend je balik pontian..

kejut gak bule nak sampai ke pontian ekk? huhuhuhu datang la lagi.. leh me bawak jejalan p kukup moerkekekek..

puyoo berkata...
Ulasan ini telah dialihkan keluar oleh pengarang.
AR berkata...

awak gak tahu

Cerita Berkaitan

Blog Widget by LinkWithin