Isnin, Mei 25, 2009

SIJIL BERHENTI SEKOLAH



Sekali sekala ada orang datang minta tandatangan dari aku. Bukan sebab aku selebriti sangat pun tetapi kerana nak sahkan sijil fotokopi untuk permohonan kerja. Nak cari ketua kampung untuk sahkan, di bandar mana la ada ketua kampung. Ketua bandar pun tidak ada.

Sebelum sahkan sijil itu salinan benar, aku bacalah sikit-sikit. Atas sijil berhenti sekolah dia tertulis, "Seorang murid ini bolih dipercayai." Mmmm... semoga berjaya dapat kerja yang diidamkan.

20 ulasan:

Nazri berkata...

first

azie berkata...

erm. ayat stended cikgu-cikgu time isi sijil berhenti. kopipes.

azie berkata...
Ulasan ini telah dialihkan keluar oleh pengarang.
olin berkata...

cian kt budak tuh. sekali baca ayat mcm budak tuh pernah wat menda2 yg xbley dipercayai je. huhu~

geo_life berkata...

hehe..nice blog..truskan mengupdate

white. berkata...

ol-skool nih, sampai slip tuh dah naik kuning..

Muhd Rushdi - Didiz berkata...

kawan jumpa ketua kampung sekali je..
waktu nak nikah dulu. hehehehe..

the making video jef jantan saya put at my blog too.. tok edit best.

Portdy berkata...

Rasa selamat kan tok kalau nak bagitahu rahsia kita pada tuan punya sijil ni kan? Boleh dipercayai ni...

BuRuuj berkata...

nape tok tak tanya org tue rawatan radio tue ape? apakah?

Mr PenyuBiru berkata...

bila tulis camtu,tentu kita akan rasa was was ngan org tu. bolih percaya ke ni? hehe

addyaholix berkata...

nanti saya pos sijil habis belajar suruh tok sahkan. komfem tok terkedu baca apa cikgu tulis. haha!

zeemi berkata...

Gua nampak talivisyen. Besh!

mugiwara berkata...

yang last tu...
dia nak tulis bauk ke bank?

Princess Liyana berkata...

Huhu u tak tgk pe dia tulis kt surt bhenti i..cuba teka? ;P

Tok Rimau berkata...

Naz,
Tahniah.

Azie,
Malas mengarang la tu.

Olin,
Lagi sekolah cuba meyakin, lagi kita curiga.

Geo,
TQ kata perangsang awak amat bermakna. Saya baru je nak bunuh diri, nasib baik ada kata perangsang dari awak.

White,
Kuning tu efek photo editor.

Rushdi,
Kat senai tak de ketua kampung. Ketua samseng ada la.

Portdy,
Kirim sijil anda kepada Tok.

Ruj,
Tok tak tanya pulak camna merawat Talivisyen tu.

Penyu,
Anda seorang bolih diharap.

Addy,
Tok tulis kat sijil tu, "Budak ni boleh tahan." ha ha ah.

Zeemi,
Ejaan ikut suka hati mak dia.

Mugiwara,
Ini zaman komputer tak in lagi. Semua type.

Liyana,
Tiada hadiah utk teka tepat. Ini bukan teka kacang.

Ornella Abdullah berkata...

mind set kita.
berfikir lebih akan apa yang tertulis.
kita masih ditimur.


p/s : aku link kamu

Ayah berkata...

tok,

sijil kawin tok boleh sahkan jugak ke?

Tok Rimau berkata...

Ornella,
Kita ini sentiasa curiga.

Ayah,
Sijil kahwin siam je.

ifan laura kiehl. berkata...

boleh dipercayai ? mesti dia ada simpan rahsai cikgu dia ni. haha

kirana berkata...

Kursus diambil.. rawatan radio, talivisyen??? Saper yg toligh sijil berenti tuh? Iskkk...konpius!

Cerita Berkaitan

Blog Widget by LinkWithin