Ahad, Jun 14, 2009

LAPAN BIJI BUKAN LAPAN ULAS


Mak telefon suruh balik Kulai. Mak dan abah bawa balik durian dari kebun di Air Hitam. Sebagai anak yang baik dan tidak engkar, aku pun hidupkan kereta dan berdesup ke Kulai.

Sebenarnya aku malu-malu nak makan durian kebun abah ni. Al maklumlah, bila waktu meracun, membaja dan menebas, batang hidung aku tidak nampak.

Aku makan dalam lapan biji durian sahaja. Cukuplah. Sekadar ambil hati orang tua. Tak makan nanti, dia kecil hati pula.

15 ulasan:

una210 berkata...

8 biji jer?jer?
ha?ha?
x pnas ker?lo0l

lydiarayyan berkata...

wii..syok...suke durian!!

-azwanbakhtiar- berkata...

haha. tiba2 masa macam ni jadi anak taat kan. haha

Mr PenyuBiru berkata...

owh! rupanya tok memang anak yg pandai menjaga hati. hik3..

Cikgooden (Selumbar Emas). berkata...

tu la anak mithali, lapan bijik hadap sekali..ha ha ha..

jo berkata...

abis kalu makan 5 biji mak kecik hati ke??

huuu....

Nizam.Ariff berkata...

Tok sendawa dalam kete tak?
Kalau boleh jangan, baunya macam shilake... hahaha

neo berkata...

Haha..takkan tok rasa panas.. minum air dari pangsa durian tuh nak sejukkan badan.. berapa bnyk pangsa drpd 8 biji durian? jgn pangsa puri udahhhh....keke

redSeptember berkata...

omg...
bau durian pun ceq tak tahan... ni kan nak makan nya....

lapan 8.... sangat tere la hang ni.

tak rasa jelak ke? terbakar badan ke?

.fatin nabila. berkata...

hye..! :)
best durian. sepanjang musim nih, br dpt mkn xsmpai 5 ulas durian.
mkn smpai 8 biji, mmg sonok..!

ayobkelubi berkata...

8 biji?. betul lah hantu tok nie.

Portdy berkata...

ambik ati je lapan biji eh tok?

uncle apis berkata...

cane nak buat link flickr yang ada dengan gambar2 skali macam yang tok buat?

::.. a t i q a h ..:: berkata...

Kalau tok ikut meracun dll, mau 8 bakul tok bawak balik ek?

neo berkata...

haha..8 bakul tu tak apa lagi..nanti tok tukar kereta baru.. yg boleh angkut bakul2 buah..

Cerita Berkaitan

Blog Widget by LinkWithin