Rabu, September 23, 2009

SEPUPU AKU BERNIAGA



Teruja benar untuk sampai ke Parit Mahang, Senggarang. Hari raya pertama lagi aku dah memandu ke sana. Teringin sekali jumpa Jamal, sepupu aku. Kata Pak Long, Jamal sekarang sudah bisnes drum. Perghhh! Macam Abdul Wahub Ismet Ulam Raja. Dia pun niaga alat muzik.

Sesampainya, di rumah Jamal, aku lihat ada satu gudang papan besar sebelah rumahnya. Atas dinding gudang itu ada papan tanda niaga, "Jamal Deram" dan gambar kuih deram. Cheh! Pak Long ni, kenakan aku lagi.

8 ulasan:

Unknown berkata...

ha..ha...terkena tok

Unknown berkata...

hahaha..kampung gua ni bro..glamer la kampung gua pas nih!
hhahahaa..

ay_yusof berkata...

hahaha Tok, tak terkata apa!

sitinurulhawa berkata...

tok.. ke parit mahang sah2 lalu depan rumah mak saya. len kali tok kena singgah, saya bentang karpet merah

kuih deram Jamal tu memang marbeless.. sentiasa ada stok kuih deram kat dapur mak huhu

Tok Rimau berkata...

Nadine,
Hidup ni macam roda.

M-Yusof,
Kim salam orang kampung. Tanah arwah embah aku dah penuh semak.

Ain,
ada ubi ada batas.

Siti,
Memang cari rumah siti. Ingat nak singgah. Tapi X ada orang kenal pun. Tak popoular u kat kampung sendiri.

Ron97 berkata...

nak cari drum nak buat show kat maskara ke?
hehehe
kuih deram tu, bwk pi maskara pun ok. hehehe

Aishah Nur Hakim berkata...

selepas koye kacang..kueh deram pun saya tak kenal

Unknown berkata...

Laaa, apsal tak singgah parit raja??
Kuih deram ekk..besh besh..

69 Hujan dan Lumpur

Main MTB ni seronok tapi kena berani kotor kerana lumpur dan tahi lembu. Lebih-lebih lagi jika kau main di musim hujan. Masa aku main di kaw...