Khamis, April 29, 2010

ADA APA DENGAN NAMA



Nasib Wan Iqbal berubah semenjak Wan Amir meninggal dunia. Siapa sangka, Wan Amir telah menamakan dia sebagai pewaris tunggal hartanya yang bernilai hampir 100 juta ringgit. Sekelip mata, Wan Iqbal menjadi jutawan.

Kini Wan Iqbal memiliki dua buah rumah agam. Satu diberi nama Villa Mega dan satu lagi Teratak Bidadari. Di Teratak Bidadari dia membela dua ekor kuda lumba Arab, seekor diberi nama Killjoy dan seekor lagi Pure Pistol. Petang-petang, setelah penat berenang di kolam renang saiz olimpik, Wan Iqbal akan menunggang Killjoy keliling estet tebunya.

Kebelakangan ini, selalu orang kampung yang ke bandar nampak Bento di hadapan restoran De Jiringa. Wan Iqbal tidak makan di warung lagi. Langsung tidak kena jika Bento, nama manja kereta Bentley Mulsanne yang juga diwarisi dari Wan Iqbal dari Wan Amir, parkir depan warung roti canai Nik Seman. Tetapi buat masa ini yang memandu Bento adalah Pak Jali. Wan Iqbal belum ada lesen.

Turut diwarisi adalah Hubris dan Semjaza tetapi Wan Iqbal tidak suka dengan nama mereka lalu di tukar kepada Toto dan Joni. Baru bunyi moden sikit. Kedua-dua toyol itu di ajar makan burger dan kentang goreng. Mereka nampak kurang gembira dengan diet baru itu tetapi Wan Iqbal yakin iklan-iklan di TV akan memujuk mereka tentang betapa sedapnya makanan itu.

LAWATAN SAMBIL BELAJAR
The "Supernatural" Book of Monsters, Spirits, Demons, and Ghouls 
If the Devil Had a Wife: A True Texas Tale 

1 ulasan:

ayobkelubi berkata...

have you bought all the book listed in the links tok?.

69 Hujan dan Lumpur

Main MTB ni seronok tapi kena berani kotor kerana lumpur dan tahi lembu. Lebih-lebih lagi jika kau main di musim hujan. Masa aku main di kaw...