Jumaat, Januari 11, 2008

SEDIKIT STATISTIK FREAKONOMICS

Kes jenayah di Johor adalah antara yang tertinggi di Malaysia. Tetapi sumber polis tidak cukup untuk menangani isu ini.

Nisbah polis Johor dengan penduduk adalah 1:478. 7000 lagi anggota polis diperlukan di Johor untuk mencapai sasaran nisbah 1:250.

Pun begitu, jika masuk lagi 7000 rekrut polis ke ketumbukan sedia ada, janganlah engkau cepat berasa selamat.

Mereka terpaksa mengikut arahan dari masa ke semasa. Arahan dari "langit". Arahan utama sekarang adalah mencari penjual-penjual DVD porno Politikus Yang Terlampau.

Kasihanilah mereka, bagilah mereka tugas yang lebih yang mencabar.


PUISI SEBARIS
1. I might be a fool, but I am not stupid.
2. I am willing to be your man, but not your boy.

9 ulasan:

DeanSham berkata...

selamat jugak tu, selamat untuk buat DVD terlampau.

Tak payah risau kalau benda tu tersebar, sebab polis akan tangkap sapa jual/edar DVD tu! buat takpe, jangan edar!

hahahahaha!!!

musafir berkata...

kalau macam tu bestla jadi pelakon...yang kena penjual.bukan pelakon.

.:HalogAmora:. berkata...

kesian pulis pulis tu...nak wat camne arahan dr langit la katakan hehe

Azhar Ahmad berkata...

Apa lagi tok, bila lagi nak buat DVD pensyarah terlampau? (terlampau sukses dengan video) Ahahahahhahahah

blackpurple @ jowopinter berkata...

Mana ada orang simpan pakai DVD lagi dah video itu. Orang simpan dalam thumb drive.

[Jengkel kalau Tuan Musa baca nih!]

Hehehe!

Mazudi berkata...

Ya. Mana nak dapat DVD tu ya.
Dengan polis ker?

mangosteenskin berkata...

di negara ni kita suka taktik psikologi. kalau di negara lain, lebih gemar bertindak terus. tidak suka buang masa. bom.

Muhammad berkata...

Semekom..Salam Perkenalan..

LediAgli berkata...

patot la saya cari dvd politikus terlampau tu tak jumpa... polis yang cari dlu...


p/s: tak larat geleng kepala

Cerita Berkaitan

Blog Widget by LinkWithin