Ahad, Februari 15, 2009

GENG UPIN IPIN



Malam tadi aku dan mon-mon pergi tonton wayang cerita Geng: Pengembaraan Bermula. Fuh! Panggung penuh sampai ke seat paling depan. Orang beratur nak beli tiket je sampai terkeluar dari lobi TGV ke kedai video game. Nasib baik aku call booking awal. Seat pun baik punya.

Kekuatan filem ini adalah pada plot dan lakon layar. Plot Geng menyerupai Harry and the Hendersons (1987) gaul dengan kartun Scooby-do tetapi Geng berjaya suntik unsur tempatan dengan baik dengan isu global sebagai pengikat. Banyak watak dalam filem ini tetapi plot masih boleh bergerak gengan kejelekitan yang efektif. Humor dalam filem ni segar dan dihidangkan secara bersahaja. Aku bagi dua ibu jari jempol untuk filem ni.

Semoga review aku yang membodek ini buat ramai lagi pergi panggung dan Les'Copaque jadi kaya. Pecah pejabat kotak Rm10 juta ke. Biar mereka ada duit dan buat lebih banyak filem lagi.

Watak Fevret: Tok Dalang


Lawatan sambil Belajar
Blog Geng Movie

7 ulasan:

addyaholix berkata...

ajami dah promote, tok pon dah promote. lepas ni komfem aku pegi tengok tok!

kak ros cun lagi?

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ berkata...

hehehe...

kawan aku memujuk2 aku pergi tengok cerita ni...

tak sabar nak dengar dialog nih.."betul betul..betul.."

P/S: Tok, aku dah balik rumah semalam. Ku bukan Tanggang Tok..=)

Yana Ismail berkata...

huhuhu...bleh g tgk, siapkan assignment dl ;P

Tanpa Nama berkata...

betul betul betul~

(cuba menjadi comel)

bakrihafizhisham berkata...

ni yang nak tgok gak nih!
:D

Ajami Hashim berkata...

kau bila nak buat skrip animasi 3D bro?

sinaganaga berkata...

Kekuatan filem animasi ini adalah character design-nya. Well, aku tahu kau tak setuju dengan aku sebab kau seorang penulis skrip.

COSTOCHONDRITIS

 Masa aku sudah sampai. Mungkin malaikat maut sudah memberi salam.  Saat aku mengalami sakit dada, fikiran aku langsung melayang pada serang...