Sabtu, Julai 18, 2009

786


Semua orang tahu betapa efisyennya restoran mamak. Pantas. Tepat. Semua ada.

"Mau apa?" tanya mamak.

"Air yasin gelas besar."
"Air badak tarik."
"Air kelapa laut Afrika."
"Air durian."
"Air buah dadu."
"Apa yang tak ada?"

"Siap!" mamak tu layan kami.

Hi! Hi! Inilah jadinya kalau main futsal sampai habis udara dalam paru-paru. Kurang oksigen dalam otak dan darah tak mengalir betul. Meracau-racau buat pesanan.

11 ulasan:

seniman jalanan berkata...

teratas...
air yasin yg tak tahan tu...
mmg dah kena sampuk dah tu...

Anuar Manshor berkata...

Daya ingatan mamak memang kuat!

noor afzan berkata...

apa air yang mamak tu bagi lepas tuh?
adalah betul air yang berbuah dadu di dalam~?

Afyan berkata...

Mamak?

Saya ada pengalaman ngeri tentang restoran mamak. Saye pernahbercerita di http://afyan.com/ver1/?p=159

BuRuuj berkata...

tok, sungguh ke? kalau gitu sy pun nk try la order cam tue! hehe...

Mr PenyuBiru berkata...

seb baik tak meracau order air semayang jenazah gelas besar satu! hehe

ZARA 札拉 berkata...

air yasin pon ada?

gila ahh~

hahaha~

Nizam.Ariff berkata...

Aku agak la, apa-apa je yang dia letak atas meja mesti tepat seperti pesanan. Sebab, dia dah lupa apa yang Tok minta, dan Tok pun dah lupa apa yang Tok minta...

Indrasakty berkata...

Kenapa tak minta air terjun?

blackpurple @ jowopinter berkata...

Tengok la siapa yg main. Kalau budak2 muda macam aku ni yang main ok..tak meracau....hahaha!

Tok Rimau berkata...

Ajin,
memang penat lawan bola dengan budak2 muda ni. Tak bagi can langsung.

Anuar,
Depa mmg banyak makan kismis kot.

Afzan,
Dan kata siapa yang kena?

Afyan,
Iklan nampak.

Ruj,
Order la, air mandi jenazah. ha ha ah.

Penyu,
Dia bagi satu tempayan.

Zara,
Mmg gila.

Nizam,
Tok dah tua. mmg lupa.

Indra,
air pusar pun tok minta.

Black,
Oitt hormat sikit orang tua.

Cerita Berkaitan

Blog Widget by LinkWithin