Isnin, Julai 13, 2009

BENGKEL FILEM PENDEK FINAS


Bengkel filem pendek FINAS berlangsung selama 10 hari. Walaupun, aku sudah menempah untuk masuk bengkel berbulan-bulan lama, aku datang lewat 2 hari kerana berita tentangnya sampai lewat kepada aku.

Banyak yang aku pelajari dari bengkel ini. Tak dapat nak share semua kat sini.

Cikgu Fuad: Terimakasih kerana tunjuk ajar tentang lampu dan kamera.
Cikgu Zaidi: Terimakasih kerana tunjuk ajar tentang sound. Dan rokok sebatang.

1. Ajin DOP: Terimakasih kerana inform aku tentang bengkel. Kalau tak melepas aku. Jangan lupa ajak aku untuk watak penjaga warung.
2. Indra Konti: Terimakasih kerana menunjukkan semuanya boleh jika kita mahu. Aku kagum kesungguhan kau bergerak secara solo di Melaka. Jangan lupa ajak aku untuk filem perang.
3. Fathur Lights: Terimakasih kerana menjadi lawan bertukar sindiran. Gua enjoy. 0-0 okay. Jangan lupa ajak aku jika buat filem Bigfoot.
4. Suhaimi Script/Sound: Terimakasih kerana berkongsi pengalaman. Nanti kita bikin filem sama untuk Efa Razia.
5. Roslan Asst. DOP: Terimakasih. Aku akan ingat, kalau bagi komen jangan lupa bagi cadangan.
6. Yus PM: Terimakasih. Tips tendang terajang industri akan aku jadikan panduan. Tapi masin sikit... ha ha ha.
7. Kzaman Asst Director: Terimakasih. Tips awet muda 3 kali sehari without fail akan diamalkan.
8. Nazri Talent: Terimakasih. Benar, jika kita mahu cerita kita, kita kena buat sendiri. Tak sabar tunggu cerita anda.
9. Ahmad Asst Konti: Terimaksih Ustaz. Nasib baik la ada Ustaz. Kalau tak dah ke laut la budak-budak ni.
10. P-Dik Art: Terimakasih. Cemburu kau boleh jovial sepanjang masa. Dan memang dah lama cari teknik buat darah. Baru sekarang ketemu.
11. Zahrin Director: Terimakasih. Yang penting adalah kerjasama dan kami bagi kerjasama sepenuhnya walaupun cerita kau bukan cup of tea semua orang. Pun begitu, aku belajar duit tidak menjamin kualiti, tetapi kita lebih berpengaruh. Aku ramalkan, antara semua peserta, kau orang pertama yang bakal bikin filem. Selamat maju jaya.

COSTOCHONDRITIS

 Masa aku sudah sampai. Mungkin malaikat maut sudah memberi salam.  Saat aku mengalami sakit dada, fikiran aku langsung melayang pada serang...