Prof: Idea simpan dalam kepala je pun tak guna. Tak manfaat. Mesti mahu kongsi sama manusia sejagat.
Nabil: Maksudnya, wa mesti bagi idea wa tersebar lalu suratkhabar dan majalah. Kan?
Prof: Mesti kasik published. Saya tulis kertas kerja, hantar ke jurnal antarabangsa. Tulis buku untuk kongsi ilmu yang saya ada. (Tunjuk buku-buku kat rak dan atas meja)
Nabil: Banyaknya buku. Nak hantar ke mana ni?
Prof: Buku tu dah lama kat situ. Tak laku.
Nabil: Tulis buku bagai nak rak. Penuh satu rak. Penuh meja. Tapi tak laku. Kenapa?
Nabil angkat satu buku yang bertajuk "Socioengineering of Tecnocrats." Belek dan kedut kening. (Pregnant silence here)
Prof: Lu fikir la sendiri.
Ahad, April 13, 2008
Langgan:
Catat Ulasan (Atom)
105 BIKE CULTURE YALA
Bike Culture Yala, Thailand berlangsung pada 7 hingga 9 Ogos 2026. Aku bertolak dari Johor dengan kereta, membawa basikal menuju ke Kelantan...
-
Terbaca la dalam Metro tentang satu blogger: "Ketika itu saya menjadi peserta akhir untuk rancangan Fear Factor Malaysia pada 2005...
-
Aku mahu meracau-racau pun bukan ada yang mahu dengar. Semua sudah ke sekolah dan ke tempat kerja. Aku masih terlantar, terdampar atas sofa ...
-
Pelancaran Buku Blog. 9 pagi - 5 petang. 1 April 2006*. Sabtu. Gerai 33. Laman Seni Kuala Lumpur . KLIK SINI >> MAKLUMAT TENTATIF ...
4 ulasan:
perghhhh tajuk dia mengancam!
Menulis & berdoa ubat ketenangan jiwa...kita manusia lemah, terlalu kerdil di sisi nya...
tok penat la pikir..
ermmm..errrr...mmmmm,
xdpat gak. tgh pkir ni..
nape erk?
Catat Ulasan