Sabtu, September 27, 2008

DUNIA INI PENTAS SANDIWARA

Pemuda yang duduk bertentang dengan aku berambut pacak engkar graviti. Pasti banyak lumur gel. Dia sedang mengisi borang lawatan ke Kompleks Finas. Biasalah. Nama, nombor kad pengenalan dan pegawai yang hendak ditemui.

Di bahagian pekerjaan, dia isi "pelakon."

"Mmm.. aku tidak perlu isi borang ni," kata aku memulakan basa-basi.

"Kenapa?" tanya dia.

"Aku berlagak macam pegawai dan angkat tangan sahaja ketika lalu di gate tadi. Lepas."

"Masa saya lalu, mereka tahan saya. Terpaksalah ambil pas dan isi borang."

"Mmmm. Aku adalah pelakon yang lebih baik dari kamu. Ha! Ha! Ha!"

Dia sengih kelat. Tunduk dan sambung isi borang.

....
P.S.
Abah dah sedar. Sudah balik rumah. Kemudian dia tengok bil hospital, terus pengsan. Ha! Ha! Ha! (Ayat akhir tu aku bohong nak sedapkan cerita.)

8 ulasan:

Amy Z! berkata...

Bukan mudah nak jadi pelakon berjaya. Boleh ajarkan kepada saya?

dugongsenyum berkata...

tak mungkin guard tu gay. tak mungkin...


HAHA

Princess Liyana berkata...

Uhuhu.eksperimentasi on9 guna hp bjaya.bgusla dg campus.hehe. xlah bosan sgt.ahaks.
Al-maklumla,tok kan skrang kawan dgn selebriti je,mestila pandai blakon.ha ha ha..

A t i Q a h berkata...

Sapa pelakon tu tok? Que Haidar ke? Huhuhuhu.

LaPan berkata...

tok mmg terer berlakon ya!

pelakon amatur ke mamat tu? :p

tasikmerah berkata...

bila nk berlakon filem tok?

:)

husni berkata...

nampaknya sekarang rambut pacak dah jadi umpama satu prerequisite untuk jadi pelakon...tak pun rambut perang karat, tak pun rambut disapu ketepi ala2 kena tiup angin...

seniman jalanan berkata...

aku tergelak...
ni apa nombor utk dihubungi ni...
asik x dpt je...

Cerita Berkaitan

Blog Widget by LinkWithin