Ahad, September 21, 2008

LETUPAN DALAM KERETA - Cerita benar

Bersepai hancur! Fuh tajuk macam laporan teroris. Cam bab buku Imam Samudra.

Cebis-cebis tembakau bersepah dalam kereta. Kotak rokok hancur berkecai. Plastik sisa pemetik api berterabur.

Mmm. Setahu aku dalam kotak itu ada sebatang je rokok aku simpan untuk berbuka nanti. Setahu aku, aku juga memasukkan pemetik api dalam kotak. Mmm. Setahu aku, aku letak kotak atas dashboard.

CSI Johor Bahru merumus kereta aku yang diletak di tepi jalan terdedah kepada panas terik. Ini menyebabkan lighter fluid meledak.

Nasib baik cermin kereta tidak pecah.

Ya. Merokok memerbahayakan kesihatan.


LAWATAN SAMBIL BELAJAR
Sastera Wangi

22 ulasan:

LediAgli berkata...

Alahai.. ape ni..
bangun tok.. bangun sambung!

dugongsenyum berkata...

apa yang pecah? karipap kat kusyen kereta tak sengaja terduduk?

DeanSham berkata...

kalau tak plastik bubur lambuk meletup, mesti kuih-kuih yang seumpama dengannya. Kalau bom, takde masa lagi dah nak tulis bolg!

Water Lily berkata...

Sambung ke? Tok okay kan? Boleh sambung cerita ni lagi kan? Tak perlu talian hayat atau apa-apa mesin seumpamanya kan?

Huh..banyaknya aku tanya..:P

azie berkata...

cerita di airport kah?

satu lagi cara attention seeker buat gempak,ahaha

Princess Liyana berkata...

Apa yg meletup ni tok...mmm...ada2 je u ni;p

Amy Z! berkata...

tok ok? tak cedera? ada luka2?

Tok Rimau berkata...

agli,
Tok bangkit la ni tapi mata masih tutup. Jalu.

Dugong,
Pecah rahsia.

Dean,
Kat spital pun ada wi fi. Boleh tulis.

Lily,
Ok. Tok beli rokok lagi.

Azie,
Gezek je tu.

Princess,
Oh pocot.

Amyz,
Tok masih hensem seperti biasa.

A t i Q a h berkata...

baru je ganti radio. kalau cermin pecah,kena ganti cermin pulak.

saudagar gaRAM.. berkata...

jadi..

beli kereta baru kita raya ni ya tok?

azie berkata...

wah gitu!

ni bagus guna utk iklan amaran rokok membahayakan kesihatan ni
ahaha

madulebah berkata...

Johor sekarang memang popular dengan kes bakar-bakar ni

Ada jumpa mayat tak??

LediAgli berkata...

okey.. dah sambung. gud!

merokok membahayakan kesihatan kereta juga.

BuRuuj berkata...

ya, merokok membahayakan kesihatan.

sinaganaga berkata...

'Tidak merokok' (yakni, tinggal kan lighter dalam kotak rokok dan jemur di tengah panas) amat merbahaya kepada semua!

PopNina berkata...

ish mujur Tok tak kenapa kenapa..

Rajuna berkata...

akhirnya dapat view blog tok ha ha..
aku tak merokok lagi sejak menuntut di UM.

berani berubah tok?

snm berkata...

amaran kerajaan di kotak rokok patut diubah la nmpk gaya nye ni :p

Amaran Kerajaan Malaysia:
Merokok Membahayakan Kesihatan, boleh menyebabkan mati pucuk, boleh membuat anda berbelanja besar untuk membeli kereta baru! :p

tasikmerah berkata...

ini adalah petunjuk supaya kamu berhenti isap rokok..

insaf lah tok... weh~


:)

pipiyapong berkata...

gua nak berenti hisap rokok ni beb..amcam? nak kasi semangat tak?

Princess Liyana berkata...

ha tu la..i dah ckp..jgn merokok..degil;p

ah tok berkata...

tok,
kalau ada apa-apa berlaku maklum pada saya.
saya jual kuih raya.


.

Cerita Berkaitan

Blog Widget by LinkWithin