Selasa, Ogos 26, 2008

HUJAN DUA HARI, PANAS SEHARI

Kau mesti tertanya-tanya kenapa Tok Rimau menyorokkan blog. Setelah engkau datang baca, kau dapati ada la sedikit kelainan tetapi tidaklah menggegar dunia sastera tanah air pun.

Sebenarnya, salah satu sebab aku tidak mendedahkan diri aku kepada umum lagi kerana aku nak tulis entri seperti berikut. Aku nak tanya manis tak entri ni? Sweet kan?


............................

Aku merungut-rungut ketika melipat kain. Dua bakul banyaknya.

"Banyaknya nak dilipat. Bra awak je sampai enam pasang. Apa kes sampai bra banyak-banyak ni? Benda tu dua je."

Awek cun yang mengorat aku mencekak pinggang.

"Amboi-amboi merungut pula. Saya yang basuh berbakul-bakul ni, sidai berbakul-bakul ni, sikit pun tidak bunyi. Apa kes spender awak sampai tiga pasang. Barang tu satu je."

Aku merungut-rungut lagi. Kali ini dalam hati sahaja.

15 ulasan:

Mr PenyuBiru berkata...

huhu..memang sweet ah.tapi pedas pun ade. ehehe..

azie berkata...

sweet sangat~
ahahaha..

tok memang sgt sweet.:P

kan tok?

Princess Liyana berkata...

Kagum sama abah, dia pun suka lipat kain. Tapi bila gosok baju,ehehe..takmo dia.

Sweetnye tok:) i tau u memang sweet orangnye. Untung mamamon, dapat tok.. auww~

I nak future husband i lipatkan kain i la;p

rasso berkata...

Hahahaha....


bergema dunia sastera pasal entri nie....

amboi-amboi.....

Amy Z! berkata...

Tak ikhlas tolong isteri. :-p

Water Lily berkata...

So sweet. Untuk maluman laki saya cuma tolong saya pergi kedai ja. Tu pun jadi drebar.

Huh!

ps: bagus gak tok hadkan pembaca blog tok. Saya boleh komen suka-suka hati. Tanpa topeng-topengan :)

Tok Rimau berkata...

Lily,
Hentam je komen. Kat sini dalam 30 orang pembaca je buat masa ni.

Amyz,
Ikhlas tapi jauh.

Rasso,
Minum air badak la cepat sembuh.

Liyana,
Hubby u pasti "lipat kain" u. Jgn risau.

Azie,
Hanya jauhari mengenal manikam. It takes one to know one.

Penyu,
Pedas ber das das.

BuRuuj berkata...

alahai...so sweet..^_^

err...tlg lipat kain jer ke? hik...hik...;)

tasikmerah berkata...

hujan 2 hari, panas sehari.. kadang2 hujan 2 hari, panas 5 hari.. biasa la tu kan tok.. hidup penuh dgn hujan dan panas... dan hujan panas~

bagusnya kamu tolong lipat kain. aku suka.

tapi aku tak suka darling aku lipat kain... ntah-hape-hape... haih~

mungkin aku yg banyak songeh~

sicarangkulina berkata...

tok... memang sweet lor... hehehe... tp apa kes ngungkit, nasib awek tue terer menjawab. muahaha!!!

snm berkata...

Tok R..tahniah kerana akhirnya hujah anda berjaya dipatahkan sang awek. Jangan dirungut pada sesuatu yang sang awek selalu buat :D

dugongsenyum berkata...

Kalau telekung dia kemas berlipat susah nak pujuk.

Princess Liyana berkata...

ha ha ha..mesti dia terror "lipat kain" kan;p

Aqil Dot Com berkata...

spender sepasang dengan apa?

rosevsky berkata...

Ohh..ini lah kes lipat kain malam tu ya....


Ada orang tu bukan lipat kain aja..basuh,bilas ,sidai dan gantung sekali..

Cerita Berkaitan

Blog Widget by LinkWithin