Jumaat, Januari 23, 2009

BILIK PENGANTIN

Aku dan anak saudara menyusun semula kerusi selepas usai majlis kahwin adik aku. Sambil-sambil tu kami berbual la.

"Pelik la Pak Ngah"

"Kenapa?"

"Kenapa perempuan-perempuan yang datang merayap masuk samapai ke dalam rumah?"

"Diorang nak tengok bilik pengantin tu."

"Tahu. Tapi kenapa nak tengok bilik pengantin?"

"Entah la. Pak Ngah bukan ensaiklopedia. Pak Ngah tidak tahu semua benda la."

Kenapa ek? (Johor la sangat bunyinya)

21 ulasan:

azie berkata...

nak tengok hiasan je lahhhhhhh
percaya tak?ahahha

K.O.N.T.R.A. K.I.R.I. berkata...

nak ambil berkat.

BuRuuj berkata...

ntah ek? tp kalau kawan perempuan yg kawen, mmg akan masuk bilik pengantin. tp kalau kawan lelaki, tak penah pulak..

ekceli nk tgok decoration jer kot! hehe...

sinaganaga berkata...

mereka nak cek - ubi keledek tu empuk ke tak! ha ha.

hegira berkata...
Ulasan ini telah dialihkan keluar oleh pengarang.
hegira berkata...

mungkin nak tengok cara hiasan dalaman.

nanti ada bahan kalau orang tanya. (tapi bukan mengumpat, cuma ulasan ringan DEKO di tv9)

dan juga (mungkin) nak tengok sama ada warna yang dipilih adalah kesemuanya satu tema. dari bilik pengantin, hingga ke pelamin, hingga ke baju pengantin, hatta ke meja makan pengantin sekalipun. ya. jadi polis tematik (yang bersifat observer).

sambil di tangan ada pen dan kertas untuk isi markah.

Nizam.Ariff berkata...

Dia orang nak pasang CCTV ...

Azhar Ahmad berkata...

Ahahahahha....


Pasal nak tgk tempat beradu camner lah tu...

Ehem2

addyaholix berkata...

check tilam!

ermm kerap pulak adik ko kahwin tok =)

sabariah.noor berkata...

malu je kan, org dtg2 tgk bilik kite..esok sy kawin, sy letak papan tanda "no entry" dlm blk pengantin..x de org boleh msk..

mugiwara berkata...

nk buat modal untuk ketupat kot...

sEmut berkata...

gua pun heran.

jangan cari point nak ngumpat sudah.

Tok Rimau berkata...

Azie,
Cari idea utk bilik sendiri?

Kiri,
Berkat kat luar. Bukan dalam bilik.

Buruj.
Sekali sekala tengok la dapur juga.

Naga,
Jangan loncat2 atas katil. Roboh nanti.

Hegira,
Nak tengok simetri ke tidak? Dasar cikgu art.

Nizam,
Tak yah cctv. Banyak dah 3GP.

Azhar,
Mentadak mentadu camana azhar tidur?

Addy,
Cerita lama ni. Cerita pengantin lama.

Sab,
Kutip Tol sekali la.

Mugiwara,
Semunya tak kena ek, dari lauk hinggalah ke tilam.

Semut,
Cuba kau pakai tilam dabel deker. Umpat tak depa.

amirahsyuhada berkata...

kaalu kawan pompuan yg pengantinyya, sebab nak jumpa member tulah, tu jelah reasonnya, serius!1

tasikmerah berkata...

saja suka sebok!

ayobkelubi berkata...

berdasarkan kepada sikap bangsa ini, ianya merupakan satu sifat kehendak yang mengikut naluri untuk menyaksikan sendiri adakah bilik itu menepati citarasa sebagai seorang pengantin baru dimana keadaan bilik itu akan dijadikan satu kajian kes untuk dijadikan sebagai panduan di dalam brochure butik pengantin yang akan dibuka oleh orang yang melihat bilik tersebut.

kenyataan ini aku jumpa dalam majalah pengantin tahun 1978,bukan aku yang buat.

terima kasih.

rasso berkata...

wa masuk pun sebab ambik gambo jer pun... dulu lah... huhuhu

rozinorazali berkata...

sebenarnya 1% mereka tu semua mahukan bayangan...
selebih 99% mereka semua tu suka menyibuk...

Abdullah berkata...

Bro,
tgk bilik pengantin = tgk fantasi menjadi realiti

bakri hafiz hisham berkata...

mungkin tahap hiasan tu melambangkan status?

Ayyman Rahim berkata...

Nak tengok bilik tu berapa banyak spend duit semua? Kiranya nak tgk siapa lg kaya boleh buat lagi cantik. Muahaha. Status status!

Cerita Berkaitan

Blog Widget by LinkWithin