Ahad, Januari 04, 2009

GUA BUKAN POLIS FESYEN

"Dulu jeans ni longgar, jadi gua mesti pakai talipinggang. Sekarang, badan gua naik sikit. Lemak pun dah lebih. Pakai jeans ni tanpa talipinggang pun okay. Tak lucut punya," cerita Mobius ketika dia memutar stereng untuk belok ke kanan menuju Stulang Laut.

"What the.. Bukan talipinggang tu. Talipinggang kaledar la. Gua tanya apasal lu tak pakai talipinggang keledar la," jelas gua.

"Oh, anda mampu mengubahnya," sindir Mobius kepada dirinya sendiri sambil tersengih-sengih tarik talipinggang kaledar.

14 ulasan:

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ berkata...

hehehe...

pakai seat belt ye Tok?

kenapa la dalam bus takde seat belt?

benci betul..kan bahaya..

aww..nak bawak kereta kena pakai gak~

Lily Abdullah berkata...

" Tali pinggang tu adalah sebahagian daripada assesori kereta ja" balas Mobius yang kurang yakin akan kemampuan untuk mengubahnnya.

hafiz khazali berkata...

nak exchange link x??klau berminat email aku kat sini hafisha2@gmail.com

ni blog aku

http://hfzkhazali.blogspot.com/

Abdullah Mohd Nawi berkata...

Gua pakai ke tak pakai tali pinggang sama je...seluar gerenti ketat...hahahaha!!!

bukan orang pinkish berkata...

tali pinggang dwifungsi >> boleh dipakai dlm kereta dan seluar..

Admin berkata...

aku dah dua kali kena saman. tapi bukan pasal tali pingang keledar ni. pasal parking. hahaha..

A t i Q a h berkata...

Chek Lah,
LOL. :P

Kalau sy yg drive keta, mesti co-pilot yg tolong 'klik'-kan seat-belt. Hehe.

DeeN berkata...

Tersilap paham tuh, kebetulan plak tak pakai tali pinggang. Hahaha...
Er...blom nak terbiasa lagi pakai seatbelt belakang. Kene practise selalu nampak gayanya.

addyaholix berkata...

aku suka pakai ketat-ketat tok!
sebab aku ikut seruan, pakai tali pinggang ketat-ketat lebih selamat.

kononnya!

Tok Rimau berkata...

Zara,
Takut pasang seatbelt dalam bas, jadi alasan naik tambang lagi. alahai.

Lily,
Tok cari kepala talipinggang besi kepala indian yang tok pakai 80 an dulu. Gila tua.

HFz,
Nice blog.

Abdullah,
Kalau ketat baru nampak shape punggung. Ha ha ha.

Sabariah,
Jangan pakai talipinggang keledar untuk jeans.

Gnela,
mamak parking meja kerusi atas jalanraya tak kena saman pun.

atiqah,
Copilot tu ambil kesempatan peluk u nanti. ha h aha.

deen,
rasa macam baby kalau pakai talipinggang belakang.

addy,
Cubalah bengkung keledar. Lebih ketat.

hegira berkata...

abg naga teks mesej. kalau tidak pakai talipingang, kena saman. tapi jika tak ada lagi tali pinggang, tak kena saman.

ok. lepas nih nak cabut tali pinggang.

(ok. tau. hanya apply pada tali pinggang belakang!) :P)

Yana Ismail berkata...

huhu..tkpela naikpun..happy;)huhu..almaklumla ;P

err..btol..sila utamakn keselamatan;)

tasekM berkata...

aku kalau tak driving selalu malas nk pakai tali pinggang keledar... bila lah nk berubah nih... ha ha.


.

Tanpa Nama berkata...

hehe..buat lawak lak si mobius ni.hehe

69 Hujan dan Lumpur

Main MTB ni seronok tapi kena berani kotor kerana lumpur dan tahi lembu. Lebih-lebih lagi jika kau main di musim hujan. Masa aku main di kaw...