Rabu, Disember 31, 2008

KOMERSIAL



Selamat pengantin baru kepada Mawi dan Ekin. Semoga bahagia hingga ke syurga. Doa yang sama aku titipkan kepada Shalin Zulkifli dan Rita Rudani.

Kecoh la wartawan yang tidak dapat ambil gambar di majlis nikah Mawi dan Ekin. Kelakar juga bila mereka berhujah, tanggungjawab sosial mereka mendapatkan berita untuk pembaca terhalang. Tanggungjawab la sangat membawa berita Mawi dan Ekin. Yang pastinya, kalau Ekin melahirkan nanti, berebut lagi mahukan scoop gambar anak Mawi pula.

Mati itu pasti. Aku pun akan mati. Engkau juga. Agaknya bila Mawi mati, siapa dapat hak eksklusif upacara pengkebumiannya nanti?

18 ulasan:

ZARA 札拉 [사랑해~] berkata...

Mesti lagi nak berebut tu Tok~

Mau sanggup buat bidaan tertinggi plak~

Nadine berkata...

Amboi marah ke apa ni...tapi betullah apa u kata,tanggungjawab la sgt bawa berita mawi ni...

Ajami Hashim berkata...

meroyannn!

hegira berkata...

aik. pegi kenduri mawi ke?
nak cover story? antara yang terhalang? huhu.

tok. selamat tahun baru hijrah dan gregorian.

hEr namE is diEla berkata...

ala, cakap jek la u jeles kat mawi kan senang...
hahaha!
tanya si Ferdi Fernandez la (eh betul ke eja ni?)
dia kan sebok2 jaga hal mawi itu dan ini...
kipassssssssssss kuat!

Amiene Rev berkata...

Dia sudah berkahwin, yea!

Tiba-tiba saya teringat dalam Imbasan Akademi Fantasia Final, ada seorang gadis berkaca mata yang kelihatan frust apabila Mawi berkata:

"Saya... sudah bertunang."

neo berkata...

hehe..kelakar bila penduduk x nak terlibat,padahal muka tok ketua terpampang kat Astro Prima..kekeke.. mujur la mawi tak lupa ucap terima kasih kat penduduk kampung, kalau tak, naik la lagi banner kata, "Memang kami tak terlibat sebab tu Mawi tak ucap terima kasih!"..kekeke... apa pun, perkara sudah berlaku, dan kita doakan aje la kebahagiaan mereka... Salam Maal Hijrah...

snm berkata...

blergh! dasat la org kg Pakcik Rimau :p
eh typo..Tok Rimau :)

BuRuuj berkata...

erkk...no komen~

BuRuuj berkata...

eh, terasa nak komen lah pulak. tibe2 teringat time blaja dolu2.
1. adalah menjadi sunnah perkahwinan itu diwar-warkan. makanya, sunat kompang dipalukan dan ada seorg ustazah mengatakan bahawa bersanding tidak salah bagi memperkenalkan dgn org ramai merekalah pasangan suami dan isteri.
2. kematian pula sunat tidak dihebahkan kerana ia merupakan berita kesedihan. cukuplah sekadar sekampung mengetahuinya dan mampu menguruskan jenazah tersebut.

wallahu'alam...

azie berkata...

wah, sindiran tajam menusuk kalbu

selamat tahun baru tok

ainyusof berkata...

pasni kalau mawi wat b'day parti dia, astro nak tayang gak tak agak2nya?
tok, tumpang lalu. cucu nka mintak izin link kn blog tok kat blog cucu nih...

gunx berkata...

biar kan le...rezeki dia jadik glemer dan terbilang...

cuba tok rimau glem cam tu...ada dia nak tulis blog cam ni lagi ?

silap2 dpt hak esklusip astro. hah ? amcam ?

syukur lah dia masih indie runcit2 lagik,. ha ha ha

tasikmerah berkata...

tv3 je yg banyak bunyik...

Princess Liyana berkata...

ha ha ha..
entry jeles ;P
Tp i rasa..
TV3 kot dpt hak tu..hahahaha..sibuk sgt kan..amikkk ;P

Mr PenyuBiru berkata...

sampai skang aku masih kompius, apa ada pada mawi ?

Op berkata...

banner tu siapa taja?

sicarangkulina berkata...

huhuh!
sentap tok....
selamat tahun baru tok...

Cerita Berkaitan

Blog Widget by LinkWithin