Rabu, Disember 17, 2008

PELEKAT KERETA LUMBA

Kancil aku nampak lusuh benar. Macam kereta pulang perang. Aku pergi kedai solek kereta dan beli pelekat Ralliart. Aku tampal melintang di kaca depan kereta. Fuh! Sekarang kancil aku macam kereta rally yang selalu lumba dalam kebun kelapa sawit.

"Amacam Pak Long?" aku menyoal mengail pujian dari Pak Long.

"Sekarang dah ada sticker Ralliart ni, kancil ni boleh lari laju ke?" Pak Long balas dengan soalan juga.

Hampeh. Esok aku nak cabut sticker ni. Tak tahan aku tengok muka Pak Long yang macam menyindir 24/7.

.......




Synopsis:
Based on a true short story written by Tok Rimau. Directed by Dean Sham. NOW SHOWING
4 p.m. Sunday. 21 Dec. 2008 Central Market Annexe. More info: filmmakersanonymous

14 ulasan:

Azzam Supardi berkata...

Ha ha ha! Adeh! Tu belum buboh logo ferrari lagi tu. Pergh!

DeeN berkata...

Lengkali takyah pening2 taruk sticker. Tukau enjin ferarri terus. Laju wooooo... hehehe.

Princess Liyana berkata...

hohoho..sabor je lah..paklong tu saje je nak uji u..

hik2..pasni kete ijat bleh letak logo ferrari lah..tambah koleksi yg dah sedia ada.. smokers are not allowed...hahaha..

gunx berkata...

tampal stiker palestinkini musti kacip.

nampak ala2 pejuang berani mati.
walaupun kete tak laju.

seniman jalanan berkata...

itu ayat jeles arr tok, zaman dia mana dia stker ralliart...
len kali kalau respon dia mcm perli...
tok jawab arr jgn lah jeles...
hehehehe...

fandi berkata...

sampai hati pak long.

Nazri berkata...

Gua ada tampal stiker Honda kat cermin Kancil.

Rasa cam bawak Accord.

Esok nak tampal stiker Boeing plak, mana tahu boleh terbang ke.

Abdullah berkata...

Bro, gua tampal sticker Polis Diraja Malaysia...orang mesti berhenti gelak punya... Hahahahahaaha!!!

Mr PenyuBiru berkata...

pak long jeles tu. ehehe..

ms. ana berkata...

salam tok,

teringat kat adik saya yang baru dapat kereta dulu. satu hari keretanya dibawak balik dengan stickers tampal kat sisi. taklah nampak hebat mana pun, janji dapat sorok kesan seret tembok.

kes tak boleh terima kenyataan jugak kot. ;p

tasikmerah berkata...

pak long, gua nk apply jd anak angkat bulih? ha ha.


.

amirahsyuhada berkata...

ya, saya tangkap respectlah dengan pak long tok rimau.Kirim salam kat dia ye.

blue_cherry berkata...

dapat jugak jejak kaki kat sini..

saudagar gaRAM.. berkata...

keta member gua ada sticker batman..



bukan..
dia bukan drive BATMOBILE..

serius beb...

Cerita Berkaitan

Blog Widget by LinkWithin