Khamis, Januari 15, 2009

HINGUS HIJAU PEKAT

Aku demam. Semua orang nasihat aku untuk minum 100+. Bagus betul kempen pemasaran 100+. Kalah kempen madu, gamat dan air kelapa sebagai ibu ubat tradisional.

Kemudian aku dengar berita di radio kereta dari sebuah stesen radio tidak berbayar:
"Angka korban pengeboman di Gaza meningkat 1000 orang. Manakala artis Syura melaporkan dia akan menumpukan kepada butiknya apabila dia bersara dari bidang seni kelak."

Sepotong berita 1000 kematian bersebelahan sepotong berita artis tempatan (yang aku tak kenal). Demam aku bertambah.

..........

Media dan rakyat Israel sendiri pun buat lebih dari engkau (dalam menentang perang):

13 ulasan:

addyaholix berkata...

jaga-jaga tok, takut cikukunyah(spelling memang salah, aku tau dari awal, so jangan tegur!)

minum 100+ sampai kembung!

sabariah.noor berkata...

tajuk entry geli laa~ wuekk..

azie berkata...

demam? kesian..

tu akibat makan johnny's tak bwak ai.

bluwek:-P

tasikmerah berkata...

betul ke bagus seratus tambah tu tok?

:)

hegira berkata...

air kelapa boleh juga. tapi lebih kepada batuk.

madu memang tiap tiap hari kena makan.

gamat? ermmmmmmmmmmmmmmmmm... tak tau.

gunx berkata...

macam cool pulak , cakap hebrew ni...

DeeN berkata...

Benarlah katanya. Semuanya bermusim. Maksud aku Perang dan Demam.

rosevsky berkata...

tok ke chikunya ke? Kt sini ramai org kena. Johor pun wabak ni gak ya!

ZARA 札拉 [사랑해~] berkata...

aduhai...

tajuknya membuatkan daku cam nak pitam...

benda2 berwarna hijau diletakkan di tepi sebentar~

bakri hafiz hisham berkata...

kata radio melayu.

dugongsenyum berkata...

minum 100+?

setahu aku, kalau kita demam kita kena makan ubat demam.

Tok, makan ubat demam.

kel@mbu berkata...

100 + utk ubat demam cuma urban legend semata-mata. mgkin berlaku di m'sia saja kot.

Tok Rimau berkata...

addy,
Tok dah kembung ni.

sab,
Jgn dekat. Jangkit.

azie,
Joni joni jonathan ta ta tat tat tat

tasik,
menambah lawatan ke bilik air je.

gira,
tok nak jumpa bomoh la pulak.

gunx,
terkumpul kahak cakap hebrew ni.

deen,
ingat waktu sihat sebelum sakit.

rose,
bukan la. Simple common cold.

zara,
gi cari plastik muntah.

bak,
tak ikhlas radio tu.

dug,
cari ubat nyamuk.

kelambu,
buat ganti lost fluid okay la. elak dehydration.

Cerita Berkaitan

Blog Widget by LinkWithin