Sabtu, Januari 10, 2009

JANGAN TUA SEBELUM WAKTU

Dia tidak sabar mahu beli krim kacip fatimah untuk sapu pada muka. Cikgu Nora Zain kata kacip fatimah ada elemen anti-penuaan. Krim kacip fatimah mestilah kacip. Ha ha ha.

Kemudian dia tanya aku, "You nampak lebih muda dari usia you. Apa rahsia you?"

"Banyak rahsia I tetapi I boleh kongsi satu je."

"Apa dia?"

"I banyak bergaul dengan orang muda (baca: Vovin, Mat Jan, Samurai dan Pipiyapong*)."

"I pun campur orang-orang muda tapi tidak nampak muda pun I ni. Bertambah tua ada la."

"Ye ke?"

"Ye la. I kan Cikgu Sekolah rendah."

"Mmm. Patut la. Jaga budak-budak sekolah rendah memang formula anti-kemudaan. Ha ha ha."




p.s.
Vovin, Mat Jan, Samurai dan Pipiyapong tidak nampak muda kerana mereka banyak campur orang tua. Ha ha ha.

9 ulasan:

Water Lily berkata...

Encik Naga dan Azzam Supardi tak masuk senarai eh?:p

azie berkata...

muda?

bukan psl awek2 runcit ke?ahaha

Tok Rimau berkata...

Lily,
Naga n Azam lebih lama muda dari Tok. ha ha ha.

Azie,
Rasanya dah lama sangat dalam peruncitan ni. Nak jadi hypermarket pulak.

gnela berkata...

Muda sebelum terlambat. Tua sebelum masa. Makan la ulam-ulam dan lain-lain makanan yang bikin awek muda. hehehe..

saudagar gaRAM.. berkata...

kalo gua bagi komen nanti gua plak disangka tua kot..

Abdullah berkata...

Bro, dia nak jaga hati kau...hihihih...

Amy Z! berkata...

ai skrg mmg kawan ngan budak-budak muda je. org tua, ai tak geng sgt.. sbb tu ai nampak muda belia. hikhik.

rasso berkata...

Tempat keje baru bikin wa tampak sentiasa swet tujuhbelas... Mana taknye... Budak2 sekolah je pun di tambah bodi yang rampeng nie... Ha ha ha

dugongsenyum berkata...

haha

Cerita Berkaitan

Blog Widget by LinkWithin